Pregled bibliografske jedinice broj: 1163713
Inkluzija u glazbenoj školi - stavovi nastavnika klavira o inkluziji u nastavi klavira
Inkluzija u glazbenoj školi - stavovi nastavnika klavira o inkluziji u nastavi klavira // Knjiga sažetaka 2. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 147-148 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1163713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija u glazbenoj školi - stavovi nastavnika
klavira o inkluziji u nastavi klavira
(Inclusion in Music School - Piano Teachers’
Attitudes about Inclusion in Piano Teaching)
Autori
Sabljar, Mirna ; Brđanović, Davor ; Keža, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 2. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ - : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 147-148
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje ; klavir ; kompetencije nastavnika ; sviranje glazbenog instrumenta ; učenici s teškoćama u razvoju
(music education ; piano, teacher competencies ; playing a musical instrument ; students with disabilities)
Sažetak
Inkluzija djece s teškoćama u razvoju trebala bi biti prisutna na svim razinama i područjima obrazovanja pa tako i u području glazbene umjetnosti - u glazbenom obrazovanju u glazbenoj školi. Glazbene škole upisuju glazbeno darovita djeca, a to podrazumijeva i mogućnost upisa glazbeno darovite djece koja imaju neku razvojnu teškoću. Uspješnost inkluzije učenika s teškoćama u razvoju u glazbenoj školi značajno ovisi o tome imaju li nastavnici kompetencije za rad s takvim učenicima, odnosno prepoznaju li važnost stjecanja tih kompetencija. Nastava u glazbenim školama dijelom se odvija kao grupna, a dijelom kao individualna te u njezinu oblikovanju postoje razlike i posebnosti koje uvjetuju i samu izvedbu. Nastava klavira izvodi se kao individualna nastava u kojoj se učenike poučava sviranju instrumenta. Umijeće sviranja klavira uključuje različite čimbenike pa učenici tijekom školovanja trebaju steći i glazbena znanja i razviti sviračke vještine. Inkluzivna nastava klavira tome se treba prilagoditi u raznim aspektima s obzirom na posebnosti razvojnih teškoća učenika. Cilj je rada pružiti uvid u stavove nastavnika klavira u glazbenim školama Republike Hrvatske o inkluziji u nastavi klavira - vlastitoj kompetentnosti za taj rad, izazovima koje u tome vide te sklonostima za osmišljavanje i izvođenje nastave klavira s djecom koja imaju teškoće u razvoju. Dobiveni rezultati istraživanja mogli bi dati značajan doprinos izradi budućih programa cjeloživotnog obrazovanja nastavnika glazbenih škola za rad s djecom s razvojnim teškoćama – nastavnika klavira i nastavnika ostalih glazbenih instrumenata. Rezultati također mogu biti polazište za razvoj inkluzivnih praksi u individualnoj nastavi sviranja u glazbenim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku