Pregled bibliografske jedinice broj: 1163583
Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora
Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora // Oeconomica Jadertina, 11 (2021), 2; 106-127 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1163583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga
bankarskog sektora
(Marketing as a factor of the Croatian banking sector
competitiveness)
Autori
Rupčić, Nataša ; Superina Gudelj, Irena
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 11
(2021), 2;
106-127
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Bankarski sektor, koncentracija, konkurentnost, marketing usluga, Republika Hrvatska
(Banking sector, concentration, competitiveness, service marketing, the Republic of Croatia)
Sažetak
Bankarski sustav većinski je dio financijskoga sustava države te svojim kreditnim i investicijskim aktivnostima omogućuje njezin rast i razvoj. Jačanjem konkurencije, ponuda financijskih usluga banaka sve je bogatija i raznolikija. U radu se analizira bankarski sustav Republike Hrvatske radi utvrđivanja čimbenika koji mogu pridonijeti konkurentskoj prednosti banaka. U svrhu donošenja upravljačkih odluka u vezi s konkurentskim ponašanjem banaka analizirani su temeljni elementi bankarske industrije: broj bankarskih poduzeća, njihova veličina, koncentracija bankarske industrije, tržišni uvjeti, barijere ulasku na bankarsko tržište, ulaganje u infrastrukturu te regulacija tržišnoga natjecanja bankarske industrije. Bankarsko tržište u Republici Hrvatskoj srednje je koncentrirano te postoje značajne barijere ulasku u smislu kapitalnih zahtjeva, ali i regulacije poslovanja. No unatoč relativno visokoj koncentraciji, implicitni dogovori o određivanju cijene kapitala, odnosno kamatnih marži, na temelju uzajamnoga praćenja ponašanja nisu mogući zbog velikog broja supstituta drugih financijskih institucija. Tako se u bankarskome sektoru Nashova ravnoteža postiže određivanjem niskih kamatnih marži. Stoga se marketing, u smislu marketinga usluga, može identificirati kao važan čimbenik bankarskoga ponašanja koji može unaprijediti konkurentski položaj banaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-18-44 1174 - Razvoj menadžmenta u poduzetničkoj ekonomiji i društvu (Rupčić, Nataša, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Nataša Rupčić
(autor)