Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1163541

Područje znanosti i tehnologije u nastavnim programima i udžbenicima povijesti


Filipović, Sergej; Josipović, Igor
Područje znanosti i tehnologije u nastavnim programima i udžbenicima povijesti // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Osijek, Hrvatska, 2021. str. 38-38 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1163541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Područje znanosti i tehnologije u nastavnim programima i udžbenicima povijesti
(Area of Science and Technology in History School Programs and Textbooks)

Autori
Filipović, Sergej ; Josipović, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi / - , 2021, 38-38

Skup
1. kongres centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: "interdiciplinarnost u teoriji i praksi"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
povijest ; nastava povijesti ; nastavni programi povijesti ; znanost ; tehnologija
(history ; history teaching ; history teaching programmes ; science ; technology)

Sažetak
U nastavi povijesti tradicionalno je prevladavala politička i diplomatska povijest. Na taj su način učenici često bili opterećeni samo jednim područjem povijesti, dok su se druga područja često zanemarivala. Jedno od takvih područja jest i područje znanosti i tehnologije. Godinama su trajale rasprave o tome da bi u nastavi povijesti trebalo doći do promjena. Prema novom kurikulumu za nastavni predmet Povijest, koji je donesen 2019. godine, povijesni sadržaji podijeljeni su u pet domena, pri čemu je jedna od njih i »Znanost i tehnologija«. To bi za cilj trebalo imati ravnopravniju raspodjelu nastavnih sadržaja i prekinuti dominaciju političke povijesti. Kako bi se provjerilo je li to baš tako, analizira se nastavne programe i udžbenike povijesti za gimnazije prije i nakon provođenja kurikularne reforme. Analizira se teorija (ono što je propisano) i praksa (sadržaji koji se zaista nalaze u udžbenicima).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Sergej Filipović (autor)

Avatar Url Igor Josipović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Sergej; Josipović, Igor
Područje znanosti i tehnologije u nastavnim programima i udžbenicima povijesti // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Osijek, Hrvatska, 2021. str. 38-38 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Filipović, S. & Josipović, I. (2021) Područje znanosti i tehnologije u nastavnim programima i udžbenicima povijesti. U: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Sergej and Josipovi\'{c}, Igor}, year = {2021}, pages = {38-38}, keywords = {povijest, nastava povijesti, nastavni programi povijesti, znanost, tehnologija}, title = {Podru\v{c}je znanosti i tehnologije u nastavnim programima i ud\v{z}benicima povijesti}, keyword = {povijest, nastava povijesti, nastavni programi povijesti, znanost, tehnologija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Sergej and Josipovi\'{c}, Igor}, year = {2021}, pages = {38-38}, keywords = {history, history teaching, history teaching programmes, science, technology}, title = {Area of Science and Technology in History School Programs and Textbooks}, keyword = {history, history teaching, history teaching programmes, science, technology}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font