Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1163537

Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije


Filipović, Sergej
Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije // VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura
Rijeka, Hrvatska, 2021. str. 87-87 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1163537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije
(Field of culture in school programmes and history textbooks for gymnasiums)

Autori
Filipović, Sergej

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura / - , 2021, 87-87

Skup
VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 29.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kultura ; nastavni program ; kurikulum ; udžbenici povijesti
(culture ; school programme ; curriculum ; history textbooks)

Sažetak
U nastavi povijesti tradicionalno je prevladavala politička i diplomatska povijest. Na taj način učenici su često bili opterećeni samo jednim područjem povijesti, dok su se druga područja često zanemarivala. Jedno od takvih područje je i područje kultu- re. Godinama su trajala rasprave da bi u nastavi povijesti trebalo doći do promjena. Prema novom Kurikulumu za nastavni predmet Povijest, donesenom 2019. godine, povijesni sadržaji podijeljeni su u pet domena, pri čemu je jedna od njih i Filozofsko- religijsko-kulturno područje, što bi za cilj trebalo imati ravnopravniju raspodjelu na- stavnih sadržaja i prekinuti dominaciju političke povijesti. Kako bi se provjerilo je li to baš tako, analizira se nastavne programe i udžbenike povijesti za gimnazije prije i nakon provođenja Kurikularne reforme. Analizira se teorija (ono što je propisano) i praksa (sadržaji koji se zaista nalaze u udžbenicima). Od propisa, u središtu analize su Nastavni program povijesti za gimnazije i Kurikulum za nastavni predmet Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj. Od udžbenika, analizira se udžbe- nike od prije i nakon reforme od različitih izdavača (Alfa, Meridijani, Profil i Školska knjiga). Kvantitativnom i kvalitativnom analizom obuhvaćaju se sadržaji koji pripadaju Filozofsko-religijsko-kulturnom području te se donosi zaključke o tome koliko su oni zastupljeni u nastavi povijesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Sergej Filipović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Sergej
Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije // VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura
Rijeka, Hrvatska, 2021. str. 87-87 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Filipović, S. (2021) Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije. U: VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Sergej}, year = {2021}, pages = {87-87}, keywords = {kultura, nastavni program, kurikulum, ud\v{z}benici povijesti}, title = {Podru\v{c}je kulture u nastavnim programima i ud\v{z}benicima povijesti za gimnazije}, keyword = {kultura, nastavni program, kurikulum, ud\v{z}benici povijesti}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Sergej}, year = {2021}, pages = {87-87}, keywords = {culture, school programme, curriculum, history textbooks}, title = {Field of culture in school programmes and history textbooks for gymnasiums}, keyword = {culture, school programme, curriculum, history textbooks}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font