Pregled bibliografske jedinice broj: 1163537
Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije
Područje kulture u nastavnim programima i udžbenicima povijesti za gimnazije // VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura
Rijeka, Hrvatska, 2021. str. 87-87 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1163537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Područje kulture u nastavnim programima i
udžbenicima povijesti za gimnazije
(Field of culture in school programmes and history
textbooks for gymnasiums)
Autori
Filipović, Sergej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura
/ - , 2021, 87-87
Skup
VI. kongres hrvatskih povjesničara - kultura
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 29.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kultura ; nastavni program ; kurikulum ; udžbenici povijesti
(culture ; school programme ; curriculum ; history textbooks)
Sažetak
U nastavi povijesti tradicionalno je prevladavala politička i diplomatska povijest. Na taj način učenici su često bili opterećeni samo jednim područjem povijesti, dok su se druga područja često zanemarivala. Jedno od takvih područje je i područje kultu- re. Godinama su trajala rasprave da bi u nastavi povijesti trebalo doći do promjena. Prema novom Kurikulumu za nastavni predmet Povijest, donesenom 2019. godine, povijesni sadržaji podijeljeni su u pet domena, pri čemu je jedna od njih i Filozofsko- religijsko-kulturno područje, što bi za cilj trebalo imati ravnopravniju raspodjelu na- stavnih sadržaja i prekinuti dominaciju političke povijesti. Kako bi se provjerilo je li to baš tako, analizira se nastavne programe i udžbenike povijesti za gimnazije prije i nakon provođenja Kurikularne reforme. Analizira se teorija (ono što je propisano) i praksa (sadržaji koji se zaista nalaze u udžbenicima). Od propisa, u središtu analize su Nastavni program povijesti za gimnazije i Kurikulum za nastavni predmet Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj. Od udžbenika, analizira se udžbe- nike od prije i nakon reforme od različitih izdavača (Alfa, Meridijani, Profil i Školska knjiga). Kvantitativnom i kvalitativnom analizom obuhvaćaju se sadržaji koji pripadaju Filozofsko-religijsko-kulturnom području te se donosi zaključke o tome koliko su oni zastupljeni u nastavi povijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti