Pregled bibliografske jedinice broj: 1163013
Stavovi i promišljanja studenata Učiteljskoga studija u Splitu o pandemiji COVID-19
Stavovi i promišljanja studenata Učiteljskoga studija u Splitu o pandemiji COVID-19, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1163013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i promišljanja studenata Učiteljskoga
studija u Splitu o pandemiji COVID-19
(Teacher Education student's attitudes and
reflections on the COVID-19 pandemic)
Autori
Šućur, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
21.09
Godina
2021
Stranica
70
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
COVID-19 ; SARS-CoV-2 virus ; pandemija ; cijepljenje ; studenti
(COVID-19 ; SARS-CoV-2 virus ; pandemic ; vaccination ; students)
Sažetak
COVID-19 pojavio se u prosincu 2019. u Wuhanu, u Kini. Nakon nekog vremena proširila se vijest o novom virusu koji je zaprijetio čitavom svijetu. Krajem veljače 2020. godine pojavio se prvi zabilježen slučaj u Hrvatskoj, a sredinom ožujka nastupio je i prvi lockdown u Hrvatskoj, ali i u drugim zemljama diljem svijeta. U početku, virus je shvaćen bezazleno, međutim nakon nekog su se vremena pojavili teži slučajevi, a sve mlađi ljudi bez komorbiditeta teško su obolijevali. S vremenom su se otkrivali novi simptomi koji su bili različiti gotovo za svaku osobu. COVID-19 uzdrmao je svijet i promijenio ritam života svakome na svoj način. Krajem prosinca 2020. godine počelo je cijepljenje protiv COVIDa-19 u Hrvatskoj, a do 24. kolovoza 2021. godine potpuno je cijepljeno 38, 9 % stanovništva ili približno polovina odraslog stanovništva (Koronavirus.hr, 2021). Rezultati istraživanja provedenog među studentima svih 5 godina Učiteljskoga studija u Splitu u akademskoj godini 2020./2021. pokazali su da ne postoji statistički značajna razlika u stavovima i promišljanjima o COVIDu-19 između studenata viših i nižih godina te između onih koji su preboljeli COVID-19 i onih koji nisu. Također, ne postoji statistički značajna razlika u stavovima i promišljanjima o cijepljenju protiv COVIDa-19 između studenata viših i nižih godina Učiteljskoga studija. Studenti su u drugom dijelu upitnika pokazali znanje o znanstvenim činjenicama o COVIDu-19. Nesigurni su u pitanjima zadržavanja virusa SARS-CoV-2 na površinama, utjecaju virusa na organe i organske sustave te nisu u potpunosti upoznati s činjenicom da ovaj virus nije prvi otkriveni koronavirus. Nadalje, izrazili su nepovjerenje prema Nacionalnom stožeru civilne zaštite, medijima, cijepljenju te učinkovitosti epidemioloških mjera. Većini studenata društveni je život ostao nepromijenjen, a stavovi su podijeljeni kada je riječ o utjecaju pandemije na njihov život i načinu nošenja s pandemijom. Većina ih se želi vratiti na nastavu na fakultetu i smatraju da je nastava na fakultetu kvalitetnija od nastave na daljinu. Ono što iznenađuje je i razina procijepljenosti među studentima koja iznosi samo 10 %, a tu razinu kasnije potvrđuju i njihovi stavovi prema cijepljenju protiv COVIDa- 19. Kako bismo donosili odluke koje su najbolje za nas i zajednicu u kojoj živimo te formirali ispravne stavove, važno je da budemo dobro informirani i da ne podliježemo raznim teorijama zavjere. Samo na taj način možemo biti odgovorni prema sebi i prema drugima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)