Pregled bibliografske jedinice broj: 1162996
Pokušaji odnarođivanja Hrvata Herceg-Bosne kroz obrazovanje (I. dio)
Pokušaji odnarođivanja Hrvata Herceg-Bosne kroz obrazovanje (I. dio) // Susreti, 12 (2012), 12; 31-66 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1162996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaji odnarođivanja Hrvata Herceg-Bosne kroz
obrazovanje (I. dio)
(Attempts lose national identity Croatian Herzeg-
Bosnia through education (part I))
Autori
Tomas, Srećko ;
Izvornik
Susreti (2303-5072) 12
(2012), 12;
31-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Pokušaji odnarođivanja Hrvata Herceg-Bosne kroz obrazovanje
(Attempts lose national identity Croatian Herzeg-Bosnia through education)
Sažetak
Pregledom dijela povijesne građe iz Franjevačke klasične gimnazije na Širokom Brijegu, Nadbiskupske klasične gimnazije s pravom javnosti u Travniku te iz Osnovne škole Drinovci i OŠ Tihaljine i manjim dijelom OŠ Ljubuški, za razdoblje od 1844. do 1945., uočavaju se jasna nastojanja Hrvata u Herceg-Bosni za potrebom provedbe nastavnog procesa na svom materinjem hrvatskom jeziku. U tom jeziku su bili počeci školovanja mladeži u zadnjim desetljećima turske vladavine, kao i prvim godinama dolaska austrougarske vladavine, ali nakon toga su i austrougarske vlasti, a naročito karađorđevićevka diktatura, uznastojali na različitim, više ili manje vidljivim, više ili manje sofisticiranim metodama odnarođivanja Hrvata i zatiranja njihovog identiteta i kroz obrazovanje mladeži. Stoga je hrvatski narod i u Heceg-Bosni s oduševljenjem prihvatio uspostavu svoje Nezavisne Države Hrvatske (kako je to posvjedočio blaženi Alojzije Stepinac, za većinu cjelokupnog hrvatskog naroda, na poznatom sudskom procesu pred nepravednim komunističkim sudištem u Zagrebu 1946.) u kojoj je otpočeo provoditi i obrazovni proces na svom materinjem hrvatskom jeziku!
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Povijest