Pregled bibliografske jedinice broj: 1162833
Transdisciplinarni pristup u fizioterapiji kod djece s klasifikacijom cerebralne paralize i dodatnim razvojnim teškoćama
Transdisciplinarni pristup u fizioterapiji kod djece s klasifikacijom cerebralne paralize i dodatnim razvojnim teškoćama // Zbornik radova, Fizio kongres Hrvatske / Grubišić, Mirjana (ur.).
Zagreb, 2018. str. 150-155 (plenarno, recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1162833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transdisciplinarni pristup u fizioterapiji kod
djece s klasifikacijom cerebralne paralize i
dodatnim razvojnim teškoćama
(Transdisciplinary approach to physiotherapy for
children with classification of cerebral palsy and
additional developmental difficulties)
Autori
Gagula, Jasminka ; Gudlin, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova, Fizio kongres Hrvatske
/ Grubišić, Mirjana - Zagreb, 2018, 150-155
ISBN
978-953-55914-3-6
Skup
Fizio kongres Hrvatske
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 05.10.2018. - 07.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Transdisciplinarni pristup, fizioterapija, cerebralna paraliza
(transdisciplinary approach, physiotherapy, cerebral palsy)
Sažetak
Djeca s cerebralnom paralizom (CP) uz poremećaj posture i pokreta mogu imati dodatne teškoće u razvoju. One mogu biti prisutne kao senzorički problemi (oštećenje vida, sluha), poremećaj percepcije i pažnje te teškoće povezane s područjem spoznaje i komunikacije. Fizioterapija je zdravstvena profesija u kojoj je pristup individualno prilagođen djetetu s cerebralnom paralizom gdje se osim motoričkih teškoća uzimaju u obzir i teškoće drugih razvojnih komponenti. Cilj rada je predstaviti transdisciplinarni pristup u fizioterapiji u radu s djecom koja su u riziku za razvoj kliničke slike cerebralne paralize i dodatnih razvojnih teškoća. Razrada U transdisciplinarnom timu djeluju stručnjaci različitih profesija iz područja (re)habilitacije djece. U fizioterapiji transdisciplinarni pristup pruža mogućnost razumijevanja djetetovih potreba kroz elemente procjene, izrade individualnog programa terapijskih postupaka te njegove provedbe uz konstantnu suradnju s drugim stručnjacima. S obzirom da se suočavamo s višestrukim teškoćama u razvoju djece, fizioterapeut transdisciplinarnog tima širi svoju profesionalnu ulogu u odnosu na razvojne komponente vida, sluha, spoznaje, komunikacije te ponašanja. U fizioterapijskom procesu razumijevanje navedenih razvojnih komponenti može djelovat na poželjnu promjenu u izvedbi pokreta i kretanja kod djeteta s cerebralnom paralizom i dodatnim razvojnim teškoćama. Zaključak Djeci s cerebralnom paralizom i dodatnim razvojnim teškoćama potreban je tim stručnjaka koji će zajedničkim znanjem i zalaganjem težiti ostvarenju postojećih i planiranih vještina. Transdisciplinarni pristup nas stručnjake fizioterapeute izgrađuje kao profesionalce s uvažavanjem drugih profesija važnih u radu s djecom s cerebralnom paralizom i dodatnim razvojnim teškoćama. Fizioterapija podržava transdisciplinarni pristup zbog boljeg razumijevanja problema djeteta te njegovih potreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)