Pregled bibliografske jedinice broj: 1162790
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima // Metodički vidici, 12 (2021), 12; 71-94 doi:10.19090/mv.2021.12.71-94 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim
odgojno-obrazovnim dokumentima
(The case of picturebook: picturebook presence in
Croatian educational documents)
Autori
Jerkin, Corinna ; Opašić, Maja
Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 12
(2021), 12;
71-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja književnost ; Engleski jezik ; Hrvatski jezik ; kurikul ; Likovna kultura ; nastavni plan i program ; (rani) književni odgoj ; slikovnica
(children’s literature ; English Language ; Croatian Language ; curriculum ; Arts ; syllabus ; (early) literary education ; picturebook)
Sažetak
Polazeći od teze o slučaju dječje književnosti koja se odnosi na prešućivanje i zanemarivanje dječje književnosti u okviru teorije književnosti i akademske zajednice u cjelini, u radu se razvija i ispituje teza o slučaju slikovnice u odgojno-obrazovnome kontekstu. Analiziraju se važeći odgojno-obrazovni dokumenti u Hrvatskoj u usporedbi s onima koji su donedavno bili na snazi da bi se utvrdila pojavnost slikovnice po odgojno-obrazovnim ciklusima ili razredu, zastupljenost slikovničkih sadržaja u odgojno- obrazovnim područjima i nastavnim predmetima, osobito u Hrvatskome jeziku i posebno u lektiri te pristupi slikovnici u okviru pojedinih odgojno- obrazovnih područja. Rezultati analize pokazuju da ni u reformskim dokumentima nije prepoznat potencijal slikovnice na koji ukazuju suvremena teorijska i metodička promišljanja. Slikovnica je i dalje prisutna uglavnom na početnim obrazovnim razinama, a opcionalne i preopćenite smjernice za uvođenje u nastavnu praksu ne osiguravaju joj stvarnu zastupljenost te dostatno i standardizirano produbljivanje spoznaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka