Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1162716

Intenzivno igranje videoigara – patološki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje društvene (i profesionalne) karijere


Krolo, Krešimir
Intenzivno igranje videoigara – patološki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje društvene (i profesionalne) karijere // Suvremena psihologija, 24 (2021), 1-16 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1162716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intenzivno igranje videoigara – patološki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje društvene (i profesionalne) karijere
(Intense video game playing – pathological form of addiction or indicator of social (and professional) career development)

Autori
Krolo, Krešimir

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 24 (2021); 1-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ovisnost, gameri, društvena karijera, videoigre
(addiction, gamers, social career, video games)

Sažetak
Tema ovog rada je analiza relevantnosti teorija i perspektiva mjerenja ovisnosti o videoigrama unutar širih sociokulturnih okvira. S ciljem dodatnog razvoja postojeće metodologije korištene su sociološke perspektive (Crawford, 2011) razumijevanja gaminga kao zasebne kulture unutar koje postoje osnove za izgradnju društvene i profesionalne karijere. Analizom podataka prikupljenih u sklopu šireg istraživanja „Sociokulturni profil videoigrača i igračica u Hrvatskoj“, ustanovljeno je kako postoje dva temeljna podskupa ovisnosti (ovisnost usmjerena prema sebi i društvena dimenzija ovisnosti) od kojih je faktor ovisnosti usmjerene prema sebi objašnjen prediktorima samoidentifikacije s gamerskom kulturom, željom za radom u izradi videoigara i općenitim praćenjem gaming scene. Drugi faktor ovisnosti objašnjen je prvenstveno sociodemografskim varijablama (dob, zadovoljstvo životom i uključenost u obrazovni proces). Zaključna razmatranja upućuju na razumijevanje ovisnosti o videoigrama unutar širih sociokulturnih parametara karakterističnih za globalni digitalno-interaktivni kontekst kako bi se klinička ovisnost o videoigrama mogla preciznije odvojiti od kompulzivnog igranja kao procesa izgradnje društvene i profesionalne karijere

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Krešimir Krolo (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Krolo, Krešimir
Intenzivno igranje videoigara – patološki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje društvene (i profesionalne) karijere // Suvremena psihologija, 24 (2021), 1-16 (recenziran, članak, znanstveni)
Krolo, K. (2021) Intenzivno igranje videoigara – patološki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje društvene (i profesionalne) karijere. Suvremena psihologija, 24, 1-16.
@article{article, author = {Krolo, Kre\v{s}imir}, year = {2021}, pages = {1-16}, keywords = {ovisnost, gameri, dru\v{s}tvena karijera, videoigre}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {24}, issn = {1331-9264}, title = {Intenzivno igranje videoigara – patolo\v{s}ki oblik ovisnosti ili indikator procesa izgradnje dru\v{s}tvene (i profesionalne) karijere}, keyword = {ovisnost, gameri, dru\v{s}tvena karijera, videoigre} }
@article{article, author = {Krolo, Kre\v{s}imir}, year = {2021}, pages = {1-16}, keywords = {addiction, gamers, social career, video games}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {24}, issn = {1331-9264}, title = {Intense video game playing – pathological form of addiction or indicator of social (and professional) career development}, keyword = {addiction, gamers, social career, video games} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font