Pregled bibliografske jedinice broj: 1162647
Osjetljivost gimnazijalaca na svjetlosno onečišćenje u Republici Hrvatskoj
Osjetljivost gimnazijalaca na svjetlosno onečišćenje u Republici Hrvatskoj // Sociologija i prostor, 59 (2021), 2; 183-202 doi:10.5673/sip.59.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osjetljivost gimnazijalaca na svjetlosno onečišćenje
u Republici Hrvatskoj
(Sensitivity of croatian high school students to
light pollution)
Autori
Grofelnik, Hrvoje ; Miočić, Marko ; Golubić, Tomislav
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 59
(2021), 2;
183-202
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
održivi razvoj, okoliš, zaštita okoliša, svjetlosno onečišćenje, obrazovanje, gimnazija
(sustainable development, environment, environmental protection, light pollution, education, grammar school)
Sažetak
SAŽETAK Ovaj je rad rezultat anketnog istraživanja na nacionalnoj razini po pitanju poznavanja problematike, svjesnosti i stavova učenika gimnazijskih programa u Hrvatskoj prema problemu svjetlosnog onečišćenja. Razlike u komunalnoj infrastrukturi u Hrvatskoj su velike, te se odražavaju i u aspektu svjetlosnog onečišćenja. Provedeno istraživanje nije bilo usmjereno ka usporedbi stanja u prostoru po pitanju svjetlosnog onečišćenja, već na poznavanje problematike, te su izdvojeni subjektivni stavovi i percepcije gimnazijalaca prema utjecaju svjetlosnog onečišćenja na okoliš. Kako bi se dobio što objektivniji uvid, istraživanje je oslonjeno na kvantitativne metode te su rezultati prikazani i interpretirani uz pomoć deskriptivne i induktivne statistike. Rezultati pokazuju homogenost ispitanika na nacionalnoj razini u poznavanju problematike, svjesnosti i stavovima o svjetlosnom onečišćenju. Usporedbom učenika iz ruralnih i urbanih prostora po pitanju svjesnosti o svjetlosnom onečišćenju pokazalo se da ne postoje veće razlike i da je opća svijest relativno visoka. Usporedba učenika iz ruralnih i urbanih prostora po pitanju prevencije svjetlosnog onečišćenja također pokazuje da ne postoje veće razlike te da je spremnost na djelovanje visoka. Ipak, uočene su i određene razlike između urbane i ruralne populacije učenika po pitanju procjene utjecaja svjetlosnog onečišćenja na okoliš. Učenici iz urbanih područja procjenjuju da je utjecaj svjetlosnog onečišćenja na okoliš neutralan ili malen, za razliku od učenika iz ruralnih područja, koji su više skloni procijeniti utjecaj svjetlosnog onečišćenja u kategoriji malog i vrlo malog utjecaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Hrvoje Grofelnik
(autor)
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr scholar.google.hr www.researchgate.netCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO