Pregled bibliografske jedinice broj: 1162486
Strani jezici kao strukovni predmet u obrazovanju pjevača
Strani jezici kao strukovni predmet u obrazovanju pjevača // Ars choralis / Starc , B. (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga zborovođa, 2010. str. 15-15 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strani jezici kao strukovni predmet u obrazovanju
pjevača
(Foreign languages)
Autori
Klarić Bonacci, Nataša: Filippi, Maura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ars choralis
/ Starc , B. - Zagreb : Hrvatska udruga zborovođa, 2010, 15-15
Skup
Ars choralis
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.04.2010. - 10.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
operni pjevač, interpretacija, jezik struke
(opera singer, interpretacion, language of the profession)
Sažetak
Za zborskog pjevača ili vokalnog solista dobro poznavanje stranog jezika nije samo korisna komunikacijska vještina, već jedna od temeljnih i neizostavnih stručnih kompetencija. Kompetenciju definiramo kao skup znanja, vještina i stavova, koji su pojedincu potrebni za osobnu realizaciju i uspješno obavljanje posla kojim se bave. Pjevač, koji se školuje za vokalnu interpretaciju klasičnih glazbenih djela na visokoj školi ili akademiji, susreće se s repertoarom na stranom jeziku, u prvom redu talijanskom i njemačkom, a slijede ih francuski, engleski, ruski itd. Iz toga je jasno, da je poznavanje stranog jezika preduvjet za obavljanje pjevačeve zadaće, a ne tek jedna od kompetencija, koja će upotpuniti njegova postojeća znanja unutar njegove struke. U tom smislu govorimo o poznavanju stranog jezika kao o stručnoj kompetenciji. Budući da učenje stranog jezika kod pjevača za cilj ima vjernu interpretaciju djela na stranom jeziku, a ne sporazumijevanje s pripadnicima jedne jezične skupine unutar svakodnevne komunikacije i situacije, potrebno je i podučavanje stranih jezika na akademijama i školama koje obrazuju pjevače sadržajem i metodama prilagoditi njegovom cilju. U ovom ćemo radu opisati znanja, kojima pjevač mora ovladati, posebitosti jezika unutar klasičnog repertoara te prikazati metode i primjere iz nastave unutar kolegija talijanski jezik i njemački jezik na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb