Pregled bibliografske jedinice broj: 1162452
Geometrijski pristup vjerojatnosti
Geometrijski pristup vjerojatnosti // Geometrija u nastavi matematike / Gortan, Robert (ur.).
Zagreb: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 294-304 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1162452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geometrijski pristup vjerojatnosti
(Geometric approach to probability)
Autori
Rabar, Danijela ; Kalebić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Geometrija u nastavi matematike
/ Gortan, Robert - Zagreb : Matematičko društvo "Istra", 2019, 294-304
ISBN
978-953-56797-3-8
Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
geometrija, vjerojatnost, površina, omjer
(geometry, probability, area, ratio)
Sažetak
Vjerojatnost se u svakodnevnom životu koristi prilično često, a da toga mahom nismo niti svjesni. Najčešće se spominje u kontekstu igara na sreću, što je samo jedna od njezinih brojnih praktičnih i širokom auditoriju vrlo zanimljivih primjena. Stoga se i vjerojatnosni pojmovi u nastavi matematike najčešće uvode kroz primjere koji uključuju bacanje novčića ili kockica, podjelu igraćih karata ili pak izvlačenje brojeva u igri LOTO. Riječ je dakle o izvođenju pokusa s konačnim brojem ishoda, odnosno o modelima klasičnih vjerojatnosnih prostora. S druge pak strane, već i samo spominjanje mogućnosti pojavljivanja beskonačno mnogo ishoda izaziva među učenicima i studentima negativne stavove, pa čak i odbojnost. Postoji, međutim, zanimljiv vjerojatnosni koncept na temelju kojeg je na zoran, lako razumljiv i intuitivno prihvatljiv način moguće riješiti čitav niz problemskih zadataka takvoga tipa. Riječ je o geometrijskoj vjerojatnosti kod koje se rješenje zasniva na omjeru dviju duljina, dviju površina ili dvaju volumena. U ovome se radu, kroz učenicima bliske primjere, pojednostavljeno opisuje uporaba geometrijskog pristupa u računanju pojedinih tipova vjerojatnosnih zadataka, s ciljem stjecanja uvida u pristupačan način rješavanja „kompliciranih“ problemskih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija