Pregled bibliografske jedinice broj: 1162142
Povezanost glazbenog talenta i usvajanja prozodijskih obrazaca stranih jezika
Povezanost glazbenog talenta i usvajanja prozodijskih obrazaca stranih jezika, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1162142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost glazbenog talenta i usvajanja
prozodijskih obrazaca stranih jezika
(The Relationship of Musical Talent and the
Acquisition of Prosodic Features of Foreign
Languages)
Autori
Verveger, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.02
Godina
2020
Stranica
93
Mentor
Zovko Dinković, Irena ; Anđel, Maja
Ključne riječi
glazbeni talent, muzikalni sluh, prozodijski obrasci, izgovorni sustavi, usvajanje stranog jezika
(musical talent, good ear for music, prosodic patterns, pronunciation systems, foreign language acquisition)
Sažetak
Cilj ovoga rada bilo je ispitati povezanost glazbenog talenta i usvajanja prozodijskih obrazaca stranih jezika. Točnije, radom se željelo utvrditi imaju li osobe s glazbenim talentom i osobe koje imaju sluha u glazbenom smislu prednost pri usvajanju prozodijskih obrazaca stranih jezika u odnosu na osobe bez glazbenog talenta i muzikalnog sluha. Do odgovora na postavljeno pitanje nastojalo se doći provedbom dvaju zasebnih testova: na prvom su ispitanici slušali četiri seta rečenica na četirima različitim jezicima kojima, barem do trenutka testiranja, nisu vladali ni na početnoj razini te su svaku od rečenica pokušali ponoviti što je preciznije moguće, a na drugom su testu ispitanici slušali snimke na kojima pet različitih osoba čita isti ulomak iz bajke Crvenkapica te su za svaku osobu procijenili je li ona izvorni govornik hrvatskog ili ne te ukratko obrazložili na temelju čega su došli do svog zaključka. Istraživanje je pokazalo kako su osobe s glazbenim talentom i muzikalnim sluhom postigle statistički značajno bolje rezultate u ponavljanju osam zadanih rečenica na četirima različitim jezicima u odnosu na osobe bez glazbenog talenta i muzikalnoga sluha, čime se oni uklapaju u rezultate niza drugih istraživanja na temu povezanosti glazbenog talenta i muzikalnog sluha i usvajanja izgovornog sustava stranog jezika. S druge se pak strane ispitanici s glazbenim talentom i muzikalnim sluhom nisu pokazali uspješnijima od usporednih grupa u perceptivnom dijelu istraživanja, naime u raspoznavanju izvornih i neizvornih govornika hrvatskog, odnosno u rezultatima promatranih grupa nije bilo značajnih razlika. Mogući razlog veće uspješnosti ispitanika s glazbenim talentom i muzikalnim sluhom u produktivnom dijelu istraživanja transfer je njihovih sposobnosti percipiranja i produciranja glazbenog zvuka na sposobnost percipiranja i produciranja jezičnog zvuka, dok se za rezultate ispitanika u perceptivnom dijelu istraživanja nudi potencijalno objašnjenje da izvorni govornici bilo kojeg jezika, neovisno o posjedovanju glazbenog talenta i muzikalnog sluha, mogu relativno uspješno razlikovati izvorne od neizvornih govornika svog prvog/materinskog jezika. Iz istraživanja je proizašlo saznanje da se prilikom identificiranja govora izvornog ili neizvornog govornika nekog jezika posebna pozornost obraća na prozodijske značajke jezika, zbog čega se nužnim čini stavljanje većeg naglaska na usvajanje upravo tog aspekta stranog jezika u nastavi stranog jezika, ali i na fonološku kompetenciju u cijelosti zbog njezine važnosti za uspješnu komunikaciju te zbog socijalnih implikacija koje kvaliteta izgovora stranog jezika sa sobom nosi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Integrirani diplomski rad anglistika/germanistika.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb