Pregled bibliografske jedinice broj: 1162094
Formalni i neformalni oblici podrške u sustavu usluga rane podrške
Formalni i neformalni oblici podrške u sustavu usluga rane podrške // Knjiga sažetaka 2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 173-174 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formalni i neformalni oblici podrške u sustavu
usluga rane podrške
(Formal and Informal Patterns of Support in the
Early Support Services System)
Autori
Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Wagner Jakab, Ana ; Kiš-Glavaš, Lelia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, odgoju i obrazovanju
/ Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 173-174
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; formalni i neformalni oblici podrške ; zadovoljstvo uslugama podrške
(reverse inclusion ; kindergarten ; social skills ; welfares)
Sažetak
Roditelji djece s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj primaju formalne i neformalne oblike podrške. Neformalnu podršku primjerice pružaju rodbina i prijatelji, a formalnu sustav zdravstva, odgoja i obrazovanja, socijalne skrbi, pravosuđa, nevladin sektor i drugi. Neformalni oblici podrške odnose se na mrežu prijatelja, obitelji i široko dostupnih informacija (mediji, literatura, internet) te su utemeljeni na solidarnosti i emocionalnoj povezanosti i čine dopunu institucionaliziranim (formalnim) službama (Wall, Aboim, Cunha i Vasconcelos, 2001 ; Žganec, 1995). Procjena roditelja djece s teškoćama u razvoju rane i predškolske dobi o važnosti primanja i zadovoljstvu korištenja određenom vrste podrške upućuje nas na to oslanjaju li se roditelji na podršku koju osigurava sustav ili više na vlastite snage, odnosno na obje vrste podrške – što doprinosi uvidu u opis stanja, odnosno mogućnostima primanja usluga rane podrške u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je utvrditi percepciju roditelja o primanju formalnih i neformalnih oblika podrške namijenjenih djeci s teškoćama u razvoju rane i predškolske dobi i njihovim obiteljima te utvrditi postoji li povezanost zadovoljstva korištenjem usluga rane podrške s važnosti primanja formalnih i neformalnih oblika podrške. U istraživanju je sudjelovalo 152 roditelja, od čega je 63, 8% ženskog spola, a 36, 2% muškog spola. Prosječna je dob roditelja 38 godina. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom oblikovanim za potrebe ovog istraživanja. Sa svrhom utvrđivanja povezanosti roditeljskog zadovoljstva korištenjem usluga i procijenjene važnosti primanja formalnih i neformalnih oblika podrške izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije. Iz rezultata je vidljivo kako većina roditelja procjenjuje visoku važnost primanja neformalnih i formalnih oblika podrške, ali ipak više procjenjuju važnost formalne podrške (N = 86, 8%). Postoji nadalje statistički značajna povezanost između roditeljskog zadovoljstva korištenjem usluga podrške te procijenjene važnosti formalnih i neformalnih oblika podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu