Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1162079

Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja


Šimunović, Zrinka
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1162079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja
(Music activities contributing to the development of reading skills)

Autori
Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 51-51

Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbene aktivnosti, odgojitelji, rani odgoj i obrazovanje, vještine čitanja, učitelji
(music activities, educators, early childhood education, reading skills, teachers)

Sažetak
Glazba i jezik dugo su proučavani odvojeno jer se smatralo kako se kod glazbenih aktivnosti više koristimo desnom, a kod jezičnih aktivnosti lijevom stranom mozga. Rezultati istraživanja u neuropsihologiji posljednjih su godina uspjeli potvrditi povezanost aktivnosti glazbe i jezika, i to u više neuroloških područja. Osim što su neurološki povezana, glazbeno i jezično područje mogu doprinijeti međusobnom razvoju. Sve vještine potrebne za početno učenje čitanja mogu se vježbati preko glazbenih aktivnosti. Prema Nacionalnoj strategiji poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. razina čitalačke pismenosti utječe na zapošljavanje, kvalitetu rada, usavršavanje i veću uključenost u aktivnosti civilnoga društva. Hrvatska, prema istraživanjima o čitateljskim navikama i interesima, nema dovoljno razvijenu kulturu pismenosti i čitanja. Posebno su porazni rezultati PISA istraživanja hrvatskih učenika posljednjih petnaest godina prema kojima su postignuća u čitalačkoj pismenosti statistički značajno ispod prosjeka. Rani odgoj i primarno obrazovanje imaju zadaću podržati dijete u razvoju svih svojih potencijala. S tim u skladu inicijalno obrazovanje odgojitelja i učitelja mora slijediti najnovije znanstvene spoznaje te doprinijeti povezivanju znanosti i prakse. U ovome radu izložit će se nove znanstvene spoznaje o povezanosti čitalačke pismenosti i glazbenih aktivnosti te njihove implementacije u obrazovanju budućih odgojitelja i učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Zrinka
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimunović, Z. (2021) Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja. U: Berbić Kolar, E. & Marinić, I. (ur.)Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2021}, pages = {51-51}, keywords = {glazbene aktivnosti, odgojitelji, rani odgoj i obrazovanje, vje\v{s}tine \v{c}itanja, u\v{c}itelji}, title = {Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvje\v{s}tine \v{c}itanja}, keyword = {glazbene aktivnosti, odgojitelji, rani odgoj i obrazovanje, vje\v{s}tine \v{c}itanja, u\v{c}itelji}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2021}, pages = {51-51}, keywords = {music activities, educators, early childhood education, reading skills, teachers}, title = {Music activities contributing to the development of reading skills}, keyword = {music activities, educators, early childhood education, reading skills, teachers}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font