Pregled bibliografske jedinice broj: 1162079
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju predvještine čitanja // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene aktivnosti kao doprinos razvoju
predvještine čitanja
(Music activities contributing to the development of
reading skills)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 51-51
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene aktivnosti, odgojitelji, rani odgoj i obrazovanje, vještine čitanja, učitelji
(music activities, educators, early childhood education, reading skills, teachers)
Sažetak
Glazba i jezik dugo su proučavani odvojeno jer se smatralo kako se kod glazbenih aktivnosti više koristimo desnom, a kod jezičnih aktivnosti lijevom stranom mozga. Rezultati istraživanja u neuropsihologiji posljednjih su godina uspjeli potvrditi povezanost aktivnosti glazbe i jezika, i to u više neuroloških područja. Osim što su neurološki povezana, glazbeno i jezično područje mogu doprinijeti međusobnom razvoju. Sve vještine potrebne za početno učenje čitanja mogu se vježbati preko glazbenih aktivnosti. Prema Nacionalnoj strategiji poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. razina čitalačke pismenosti utječe na zapošljavanje, kvalitetu rada, usavršavanje i veću uključenost u aktivnosti civilnoga društva. Hrvatska, prema istraživanjima o čitateljskim navikama i interesima, nema dovoljno razvijenu kulturu pismenosti i čitanja. Posebno su porazni rezultati PISA istraživanja hrvatskih učenika posljednjih petnaest godina prema kojima su postignuća u čitalačkoj pismenosti statistički značajno ispod prosjeka. Rani odgoj i primarno obrazovanje imaju zadaću podržati dijete u razvoju svih svojih potencijala. S tim u skladu inicijalno obrazovanje odgojitelja i učitelja mora slijediti najnovije znanstvene spoznaje te doprinijeti povezivanju znanosti i prakse. U ovome radu izložit će se nove znanstvene spoznaje o povezanosti čitalačke pismenosti i glazbenih aktivnosti te njihove implementacije u obrazovanju budućih odgojitelja i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)