Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1162066

Motivi za online igre i problematično online igranje kod mladih osoba


Umolac, Anita; Mohorić, Tamara
Motivi za online igre i problematično online igranje kod mladih osoba // Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
online: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 79-79 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1162066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivi za online igre i problematično online igranje kod mladih osoba
(Motives for online games and problematic online gaming)

Autori
Umolac, Anita ; Mohorić, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 79-79

ISBN
978-953-49429-1-8

Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?

Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
poteškoće emocionalne regulacije, emocionalna kompetencija, problematično online igranje, motivi za online igranje, vrijeme provedeno igrajući
(difficulties in emotion regulation, emotional competence, problematic online gaming, motives for online gaming, time spent playing)

Sažetak
Tehnologija ima vrlo važnu ulogu u današnjem svijetu, posebno u životu mladih osoba, koje se uz pomoć tehnologije sve češće druže i komuniciraju. Isto tako, tehnologija omogućuje online igranje koje nas može uvući u svoj svijet toliko duboko da zaboravimo na probleme u svakodnevnom životu. Prema nekim istraživanjima, online igranje dovodi do boljeg raspoloženja, smanjuje stres, razvija strateško planiranje, ali i pomaže u suočavanju s negativnim emocijama. Osoba može igrati sama ili s drugim igračima, što ujedno otvara i mogućnost širenja socijalnih kontakata. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati odnos emocionalne kompetencije i poteškoća u emocionalnoj regulaciji s motivima za online igranje, problematičnim online igranjem te vremenom provedenim igrajući. Istraživanje je provedeno online na 287 ispitanika (M = 168, Ž = 119), prosječne dobi 25.75 godina (SD = 7.39). Nekoliko se motiva za online igranje pokazalo značajno povezanim s intrapersonalnom i interpersonalnom emocionalnom kompetencijom te emocionalnom regulacijom. Tako je s intrapersonalnom emocionalnom kompetencijom negativno povezan motiv fantazija, a pozitivno motiv rekreacije, dok je motiv razvoj vještina pozitivno povezan s interpersonalnom emocionalnom kompetencijom. Osobe koje iskazuju poteškoće u emocionalnoj regulaciji češće za motive online igranja navode fantaziju te bijeg i suočavanje, dok osobe bez teškoća emocionalne regulacije češće navode motive natjecanja, razvoja vještina i rekreacije. Također, dvije su podljestvice skale problematičnog online igranja, preokupacija i prekomjerno korištenje, pozitivno povezane s poteškoćama emocionalne regulacije te negativno s intrapersonalnom emocionalnom kompetencijom. Vrijeme provedeno u igranju bilo je povezano jedino s motivom bijeg i suočavanje. Provjerena su četiri modela u kojima smo ispitali doprinos spola, emocionalne kompetencije, poteškoća emocionalne regulacije, vremena provedenog igrajući te motiva za online igranje u objašnjenju problematičnog online igranja. Model kojim smo objasnili najveći postotak varijance jest model u kojemu je kriterijska varijabla bio ukupan rezultat upitnika problematičnog online igranja. Prema ovome modelu, problematično online igranje češće iskazuju muškarci, osobe koje više vremena provedu igrajući, osobe s poteškoćama emocionalne regulacije te osobe kojima je motiv za igranjem bijeg i suočavanje. Problematično online igranje može imati negativan efekt na svakodnevni život, u smislu izbjegavanje obaveza, gubitka interesa za svakodnevne aktivnosti, lošijih rezultata na akademskom i profesionalnom planu, pa i zdravstvenih problema proizašlih iz zanemarivanja osnovnih bioloških potreba, kao što su spavanje, osobna higijena i hranjenje. Iz tog je razloga važno razumjeti koje su osobe sklonije razvoju problematičnog online igranja, kako bi se moglo preventivno djelovati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-28 - Konstrukcija upitnika za procjenu emocionalne kompetencije djece (Mohorić, Tamara, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Mohorić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hecuba.inantro.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Umolac, Anita; Mohorić, Tamara
Motivi za online igre i problematično online igranje kod mladih osoba // Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
online: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 79-79 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Umolac, A. & Mohorić, T. (2021) Motivi za online igre i problematično online igranje kod mladih osoba. U: Kalebić Maglica, B. & Miletić, I. (ur.)Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?.
@article{article, author = {Umolac, Anita and Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2021}, pages = {79-79}, keywords = {pote\v{s}ko\'{c}e emocionalne regulacije, emocionalna kompetencija, problemati\v{c}no online igranje, motivi za online igranje, vrijeme provedeno igraju\'{c}i}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {Motivi za online igre i problemati\v{c}no online igranje kod mladih osoba}, keyword = {pote\v{s}ko\'{c}e emocionalne regulacije, emocionalna kompetencija, problemati\v{c}no online igranje, motivi za online igranje, vrijeme provedeno igraju\'{c}i}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Umolac, Anita and Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2021}, pages = {79-79}, keywords = {difficulties in emotion regulation, emotional competence, problematic online gaming, motives for online gaming, time spent playing}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {Motives for online games and problematic online gaming}, keyword = {difficulties in emotion regulation, emotional competence, problematic online gaming, motives for online gaming, time spent playing}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font