Pregled bibliografske jedinice broj: 1162046
Samoregulirano učenje, akademska samoefikasnost i perfekcionizam kao prediktori školskoga uspjeha i ispitne anksioznosti učenika srednje škole
Samoregulirano učenje, akademska samoefikasnost i perfekcionizam kao prediktori školskoga uspjeha i ispitne anksioznosti učenika srednje škole // Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 47-61 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1162046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulirano učenje, akademska samoefikasnost i
perfekcionizam kao prediktori školskoga uspjeha i
ispitne anksioznosti učenika srednje škole
(Self-Regulated Learning, Academic Self-Efficacy
and Perfectionism as Predictors of Academic
Achievement and Test Anxiety in High School
Students)
Autori
Borić Letica, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 47-61
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademska samoefikasnost ; ispitna anksioznost ; perfekcionizam ; samoregulirano učenje ; školski uspjeh
(academic achievement ; academic self-efficacy ; perfectionism ; self-regulated learning ; test anxiety)
Sažetak
U istraživanju je sudjelovalo 174 učenika prvog (N = 18), drugog (N = 58), trećeg (N = 29) i četvrtog (N = 69) razreda srednje škole. Rezultati su pokazali kako učenici najčešće koriste površnu kognitivnu strategiju memoriranja, strategiju kontrole tijeka i ishoda učenja i strategiju dubinskoga kognitivnog procesiranja primjenom sadržaja. Povremeno se koriste strategijom površnoga kognitivnog procesiranja usmjerenosti na minimalne zahtjeve, strategijom kontrole učenja ponavljanjem i vježbom te strategijom organiziranja sadržaja, a najrjeđe strategijama kritičkoga mišljenja te elaboracije. Dubina kognitivnoga procesiranja i akademska samoefikasnost pozitivni su prediktori školskoga uspjeha. Također, akademska samoefikasnost i dubina kognitivnoga procesiranja statistički su značajni negativni prediktori, dok je perfekcionizam statistički značajni pozitivni prediktor ispitne anksioznosti. Rezultati su pokazali kako djevojke u odnosu na mladiće koriste više strategija metakognitivne kontrole prilikom učenja, ali i više strategija površnoga kognitivnog procesiranja. Učenici 4. razreda imaju višu akademsku samoefikasnost od učenika 1. razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija