Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1162019

Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu


Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 105-123 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1162019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu
(The relationship between intellectual abilities, self-esteem and coping in childhood)

Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160 (2019), 1-2; 105-123

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
intelektualne sposobnosti, suočavanje, samopoštovanje
(intellectual abilities, coping, self-esteem)

Sažetak
Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio provjeriti jesu li intelektualne sposobnosti i samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Na uzorku od 315 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, te Coopersmithova skala samopoštovanja. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok je niže samopoštovanje značajno povezano s većom uporabom strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Uz to, intelektualne sposobnosti, samopoštovanje i spol pokazale su se značajnim prediktorima uporabe nekih strategija suočavanja. Rezultati upućuju na važnost uključivanja različitih dimenzija funkcioniranja pri istraživanju i planiranju intervencija u cilju smanjivanja stresa u školskoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Neala Ambrosi Randić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 105-123 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Ambrosi-Randić, N. & Glivarec, J. (2019) Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu. Napredak (Zagreb), 160 (1-2), 105-123.
@article{article, author = {Ambrosi-Randi\'{c}, Neala and Glivarec, Jeanette}, year = {2019}, pages = {105-123}, keywords = {intelektualne sposobnosti, suo\v{c}avanje, samopo\v{s}tovanje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Odnos intelektualnih sposobnosti, samopo\v{s}tovanja i strategija suo\v{c}avanja u djetinjstvu}, keyword = {intelektualne sposobnosti, suo\v{c}avanje, samopo\v{s}tovanje} }
@article{article, author = {Ambrosi-Randi\'{c}, Neala and Glivarec, Jeanette}, year = {2019}, pages = {105-123}, keywords = {intellectual abilities, coping, self-esteem}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {The relationship between intellectual abilities, self-esteem and coping in childhood}, keyword = {intellectual abilities, coping, self-esteem} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIC: Educational Resources Information
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font