Pregled bibliografske jedinice broj: 1162019
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 105-123 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i
strategija suočavanja u djetinjstvu
(The relationship between intellectual abilities,
self-esteem and coping in childhood)
Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 1-2;
105-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
intelektualne sposobnosti, suočavanje, samopoštovanje
(intellectual abilities, coping, self-esteem)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio provjeriti jesu li intelektualne sposobnosti i samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Na uzorku od 315 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, te Coopersmithova skala samopoštovanja. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok je niže samopoštovanje značajno povezano s većom uporabom strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Uz to, intelektualne sposobnosti, samopoštovanje i spol pokazale su se značajnim prediktorima uporabe nekih strategija suočavanja. Rezultati upućuju na važnost uključivanja različitih dimenzija funkcioniranja pri istraživanju i planiranju intervencija u cilju smanjivanja stresa u školskoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- Sociological Abstracts