Pregled bibliografske jedinice broj: 1162005
Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom // Knjiga sažetaka 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti i odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 194-195 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju
i osobama s invaliditetom
(Education Policy for Children with Developmental
Disabilities and Adults with Disabilities)
Autori
Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea ; Ćošić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti i odgoju i obrazovanju
/ Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 194-195
ISBN
978-953-8181-19-1
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; osobe s invaliditetom ; obrazovna politika ; temeljno pravo ljudi ; dostojanstvo osoba s invaliditetom
(children with disabilities ; people with disabilities ; educational policy ; fundamental rights of people ; dignity of persons with disabilities)
Sažetak
Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom može se kreirati prema tri modela: medicinski model, socijalni model i model ljudskih prava. U Republici Hrvatskoj i dalje je prisutan medicinski model, što se posebno vidi prilikom uključivanja djece s teškoćama u razvoju u predškolske, osnovne i srednjoškolske ustanove jer se djeca promatraju kroz svoje teškoće u razvoju, svrstavaju se u pojedine kategorije te se prema tome predlaže odgovarajući oblik obrazovanja. Jedno je od osnovnih načela obrazovne politike u demokratskim društvima osigurati svim članovima zajednice pristup svim stupnjevima obrazovanja i omogućiti im uvjete za uspješno cjeloživotno obrazovanje. Obrazovanje djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom treba biti u skladu s daljnjim zapošljavanjem i uključivanjem u zajednicu. U skladu je s tim u obrazovnoj politici potrebno primjeniti model koji se temelji na ljudskim pravima, usmjeren na dostojanstvo osoba s invaliditetom. Rad je temeljno pravo svih ljudi, pa tako i osoba s invaliditetom, čime pojedinac osigurava materijalnu i socijalnu neovisnost te zadovoljava osobne potrebe za samoaktualizacijom. Mogućnost svake osobe da se brine o sebi, da bude koristan/ na, da se dokazuje kroz rad jednako je važna, ili čak i važnija od ostalih čimbenika kojima se ostvaruje ravnopravnost svih članova društva. Cilj je ovog rada ukazati na to da u Hrvatskoj i dalje prevladava medicinski model, kako kroz uključivanje djece s teškoćama u razvoju u predškolske ustanove i njihovo daljnje obrazovanje, tako i kasnije kroz zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu