Pregled bibliografske jedinice broj: 1161845
Implementacija potpomognute komunikacije – prikaz slučaja
Implementacija potpomognute komunikacije – prikaz slučaja // 2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju Osijek, 2. i 3. prosinca 2021. Knjiga sažetaka / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna ; Keža, Dunja (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 145-145 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1161845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija potpomognute komunikacije – prikaz
slučaja
(Implementing Augmentative and Alternative
Communication: A Case Study)
Autori
Romstein, Ksenija ; Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju Osijek, 2. i 3. prosinca 2021. Knjiga sažetaka
/ Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna ; Keža, Dunja - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 145-145
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
PODD komunikacijska knjiga, potpomognuta komunikacija, vizualna podrška
(augmentative and alternative communication, complex communication needs, PODD communication book, visual support)
Sažetak
Razumijevanje i proizvodnja govora dvije su sposobnosti koje dijete usvaja i razvija kroz recipročne odnose s proksimalnim okruženjem. Tijekom učenja i usvajanja govora potrebno je omogućiti djetetu što više situacija koje će biti poticajne za funkcionalnu komunikaciju. Potpomognuta se komunikacija najčešće uvodi kao potpora jezičnom razumijevanju i proizvodnji, a djeca sa složenim komunikacijskim potrebama imaju višestruke pozitivne učinke potpomognute komunikacije na komunikacijski i govorno-jezični razvoj te smanjenje frustracija i nepoželjnih ponašanja. Nepoželjna ponašanja djece s teškoćama u govorno-jezičnom razvoju najčešće se javljaju kao izraz privlačenja pozornosti kako bi ukazali na svoje potrebe i želje, ukoliko nemaju usvojen komunikacijski sustav kojim bi to izrazili na prihvatljivi način. Cilj ovog rada je bio istražiti učinak implementacije komunikacijskog sustava PODD kod djevojčice s mikrodelecijskim sindromom 1p36 i kongenitalnim citomegalovirusom. U obliku studije slučaja u radu prikazujemo prisutnost vizualne podrške u poučavanju i različite svakodnevne situacije u kojima je moguće koristiti vizualnu podršku. Rezultati pokazuju pozitivan učinak implementacije vizualne podrške, poboljšanje verbalne komunikacije i smanjenje nepoželjnih ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek