Pregled bibliografske jedinice broj: 1161612
Stilistička analiza slogana televizijskih promidžbenih poruka
Stilistička analiza slogana televizijskih promidžbenih poruka, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1161612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilistička analiza slogana televizijskih promidžbenih poruka
(Stylistic analysis of television advertising slogans)
Autori
Kovačević, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
52
Mentor
Vrban Zrinski, Karolina
Ključne riječi
stilistika ; jezik medija ; promidžbene poruke ; kultura
(stylistics ; language of media ; advertising ; culture)
Sažetak
U ovom se radu istražuje jezični stil slogana i naslova televizijskih promidžbenih poruka preuzetih s odabranoga televizijskoga programa u istom terminu u razdoblju od tjedan dana. Predstavlja se stilistika kao deskriptivna znanstvena disciplina te kao način dopiranja do afektivnoga stanja, misaone svijesti i poruke iskaza. Opisuje se povezanost stila i kulture te uloga promidžbenih poruka u kulturi. Stilistička analiza vrši se u vidu stilskih figura te denotativnih i konotativnih značenja slogana. Slogani su podijeljeni s obzirom na vrstu robe koja se oglašava. Svaki slogan je zapisan uz pripadajući naslov te stilistički opisan, a zatim su istražena njihova zajednička obilježja i način komunikacije s ciljanim primateljima. Televizijske promidžbene poruke promatraju se kao jedan od oblika promidžbene kulture, koja je dio tzv. globalne kulture. Kreativni izričaj promidžbenih poruka ima jedinstven stil koji karakteriziraju figurativnost, hibridnost, originalnost i funkcionalnost. Jezični stil uvelike oblikuje način na koji se prihvaćaju eksplicitne i implicitne tvrdnje promidžbenih poruka, a one imaju ulogu pri oblikovanju identiteta primatelja, pojedinaca, skupina te društva u cjelini što naposljetku ostvaruje smjer kulturnoga razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija, Kroatologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Karolina Vrban Zrinski
(mentor)