Pregled bibliografske jedinice broj: 1161476
Upoznavanje kulturnog nasljeđa iz glazbeno-pedagoške perspektive
Upoznavanje kulturnog nasljeđa iz glazbeno-pedagoške perspektive, 2021., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1161476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznavanje kulturnog nasljeđa iz glazbeno-pedagoške
perspektive
(Introduction to cultural heritage from the
perspective of music pedagogy)
Autori
Krnić Agić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2021
Stranica
74
Mentor
Matoš, Nikolina ; Prajdić, Ivor
Ključne riječi
folklor ; interkulturalnost ; kulturna baština ; tradicijska glazba ; UNESCO
(cultural heritage, folklore, interculturality, traditional music, UNESCO)
Sažetak
Ovaj rad govori o bogatoj kulturnoj baštini koja je protkala povijest hrvatskog naroda, oblikuje sadašnjost i prepoznatljivi identitet Hrvatske te nadasve zadaje važan zadatak u očuvanju tradicije i kulturne baštine od zaborava s posebnim naglaskom na promicanju i obrazovanju budućih generacija. Važnost očuvanja kulturnog nasljeđa prepoznata je, kako kod nas, tako i u svijetu, a zahvaljujući muzejima, raznim institucijama i arhivima sačuvana je mnoga povijesna građa. Veliku ulogu u zaštiti i promicanju svjetske kulturne baštine ima UNESCO-ova organizacija Ujedinjenih naroda zadužena za obrazovanje, znanost i kulturu na čijim listama zaštićene svjetske baštine svoje mjesto pronalazi i hrvatska baština koja je u mnogočemu jedinstvena. Osim svjetskih prirodnih ljepota, spomenika, predmeta te kulturnopovijesnih građevina koje su svrstane na UNESCO-ovu listu materijalne kulturne baštine, utemeljena je i nematerijalna lista koja ima zadatak očuvati živu tradiciju, jezik i običaje predaka ljudskih zajednica najčešće prenesenih usmenim putem. Glazba kao neopipljiva pojavnost pronalazi ovdje svoje mjesto, a sam rad je usmjeren na glazbenu kulturnu baštinu, bogatu riznicu umjetničke, crkvene i tradicijske glazbe Hrvatske, njezinu primjenu u pedagoškom radu u osnovnoj i srednjoj općeobrazovnoj školi te mogućoj primjeni u glazbenoj školi
Izvorni jezik
Hrvatski