Pregled bibliografske jedinice broj: 1161197
Numbers – a ,,mathematical“ topic in Croatian language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“ tema u nastavi hrvatskoga jezika)
Numbers – a ,,mathematical“ topic in Croatian language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“ tema u nastavi hrvatskoga jezika) // 11th International Conference EDUvision 2021, "NEW CONTEMPORARY CHALLENGES - OPPORTUNITIES FOR INTEGRATING INNOVATIVE SOLUTIONS INTO 21ST CENTURY EDUCATION" / Orel, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J. (ur.).
Ljubljana, Slovenija: EDUvision, 2021. str. 494-512 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1161197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numbers – a ,,mathematical“ topic in
Croatian
language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“
tema u
nastavi hrvatskoga
jezika)
Autori
Alfirević Franić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
11th International Conference EDUvision 2021, "NEW CONTEMPORARY CHALLENGES - OPPORTUNITIES FOR INTEGRATING INNOVATIVE SOLUTIONS INTO 21ST CENTURY EDUCATION"
/ Orel, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J. - : EDUvision, 2021, 494-512
ISBN
978-961-95331-7-8
Skup
International Conference EDUvision (EDUvision 2021)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 25.11.2021. - 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
numbers, Croatian language, mathematics, School for life, curriculum (hrvatski jezik, matematika, Škola za život, kurikul)
(numbers, Croatian language, mathematics, School for life, curriculum)
Sažetak
Abstract The paper is focused on the research of numbers as a "mathematical" topic (number / figure) in the teaching of the Croatian language. It examines the (co)relationship between mathematics and the Croatian language on two levels: as a) the (co)relationship between the humanities and the science / exact field, and b) the (co)relationship between two "antithetical" subjects in school education. Numbers in the teaching of the Croatian language are presented within the new, official Curriculum for the subject Croatian language for primary schools and gymnasiums (2019), created as a product of the reform processes "School for Life". With the aim of innovative examples of methodic covering of numbers in the teaching of the Croatian language (in the 6th grade of primary school), the aim is to modernize the teaching of morphology. In its Recommendation of the European Parliament and of the Council (2007), the European Commission lists the key competences for lifelong learning: communication in the mother tongue, mathematical competence and cultural awareness and expression. By connecting mathematics and the Croatian language (which can be a pandan to any mother tongue), the goal is to modernize the humanities and natural sciences through interdisciplinary and integrative dialogue, which has a common educational role in building individuals. SAŽETAK NA HRVATSKOM JEZIKU: Rad je usmjeren istraživanju brojeva kao , , matematičke“ teme (broj/brojka) u nastavi hrvatskoga jezika. Ispituje (su)odnos matematike i hrvatskoga jezika na dvjema razinama: kao a) (su)odnos humanističkog i prirodoslovnog/egzaktnog područja te b) (su)odnos dvaju , , antitetičnih“ nastavnih predmeta u školskoj naobrazbi. Brojevi u nastavi Hrvatskoga jezika predstavljeni su u okviru novog, službenog Kurikula za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019.), nastalog kao produkt reformskih procesa , , Škola za život“. Inovativnim primjerima metodičke obrade brojeva u nastavi Hrvatskoga jezika (u 6. razredu OŠ) cilj je osuvremeniti nastavu morfologije. Europska komisija u dokumentu Recommendation of The European Parliament and of The Council (2007.) navodi ključne kompetencije cjeloživotnoga učenja: komunikacija na materinskom jeziku, matematička kompetencija i kulturna svijest i izražavanje. Povezivanjem matematike i hrvatskog jezika (koji može biti pandan svakom materinskom jeziku) cilj je osuvremeniti humanističku i prirodoslovnu disciplinu kroz interdisciplinarni i integrativni dijalog, kojemu je zajednička obrazovno-odgojna uloga u izgradnji individua.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Matematika, Filologija
Napomena
Rad je izvorno napisan na engleskom jeziku,
ali u
prilogu je postavljen i prijevod rada na
hrvatski
jezik.