Pregled bibliografske jedinice broj: 1161176
Fenomen “prelijevanja stresa” u partnerskom odnosu roditelja djece s teškoćama u razvoju
Fenomen “prelijevanja stresa” u partnerskom odnosu roditelja djece s teškoćama u razvoju, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1161176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fenomen “prelijevanja stresa” u partnerskom odnosu
roditelja djece s teškoćama u razvoju
(Stress Spillover Phenomenon in Intimate
Relationships of Parents of Children with
Developmental Disabilities)
Autori
Lazarević, Lamia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.10
Godina
2021
Stranica
31
Mentor
Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana
Ključne riječi
fenomen “prelijevanja stresa”, partnerski odnosi, roditelji djece s teškoćama u razvoju, vanjski stres, roditeljski stres, zadovoljstvo partnerskim odnosom
("stress spillover" phenomenon, intimate relationship, parents of children with developmental disabilities, external stress, parental stress, satisfaction with intimate relationship)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati efekt vanjskih stresora na partnerski odnos roditelja djece s teškoćama u razvoju te da li zbog utjecaja vanjskih stresora kako kroničnih tako i onih akutnih dolazi do fenomena “prelijevanja stresa” koji se očituje u smanjenim pozitivnim interakcijama, povećanim negativnim interakcijama te naposljetku smanjenim zadovoljstvom partnerskim odnosom. Osim vanjskih stresora poput posla, socijalnih kontakata, slobodnog vremena i financija, odvojeno se istraživao i utjecaj roditeljskog stresa na partnerski odnos roditelja djece s teškoćama u razvoju. U istraživanju je sudjelovalo 248 ispitanika diljem Republike Hrvatske koji se nalaze u partnerskom odnosu najmanje 6 mjeseci i koji žive u istom kućanstvu. Rezultati istraživanja potvrđuju pojavu fenomena “prelijevanja stresa”. Osim što je potvrđena povezanost vanjskog stresa sa smanjenim zadovoljstvom unutar partnerskog odnosa, potvrđena je i njegova povezanost sa manje pozitivnih interakcija, točnije povezanost sa više negativnih interakcija unutar partnerskog odnosa roditelja djece s teškoćama u razvoju. Rezultati navode da se isto može primjeniti i na roditeljski stres i njegov utjecaj na interakcije među partnerima. Istraživanje ukazuje na potrebu provođenja sličnih istraživanja te općenito preusmjeravanja pažnje na roditelje i njihove odnose, kako bi se pružila adekvatna podrška i pospješila kvaliteta življenja, kako njih samih tako i njihova djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Zagrebu-ERF_NOS_2020_ Partnerski - Partnerski odnosi u kontekstu stresa (Löw, Ajana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb