Pregled bibliografske jedinice broj: 1161149
Nastavničke prakse i razina stresa u radu s učenicima s teškoćama u razvoju kod nastavnika predmetne nastave u osnovnim školama tijekom pandemije COVID-19
Nastavničke prakse i razina stresa u radu s učenicima s teškoćama u razvoju kod nastavnika predmetne nastave u osnovnim školama tijekom pandemije COVID-19 // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 79-79 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1161149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavničke prakse i razina stresa u radu s učenicima s teškoćama u razvoju kod nastavnika predmetne nastave u osnovnim školama tijekom pandemije COVID-19
(Teaching practices and stress levels in working with students with disabilities among elementary school teachers during the COVID-19 pandemic)
Autori
Löw, Ajana ; Cvitković, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 79-79
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pandemija bolesti COVID-19 ; nastavnici osnovnih škola ; učenici s teškoćama u razvoju ; nastavničke prakse
(COVID -19 pandemic ; elementary school teachers ; students with disabilities ; teaching practices)
Sažetak
Istraživanja pokazuju kako stresori najnepovoljnije utječu na najranjivije skupine učenika, stoga je tijekom pandemije bolesti COVID- 19 važno posebnu pažnju posvetiti učenicima s teškoćama u razvoju (TuR) (npr. Algren i sur., 2018). Kako su dosadašnji podaci pokazali manjak sustavnog plana za rad s učenicima s TuR u Hrvatskoj, očekuje se da će okolnosti pandemije dodatno otežati postojeće prakse. Cilj ovog rada je utvrditi inicijalne nastavničke prakse i doživljenu razinu stresa u radu s učenicima s TuR tijekom pandemije bolesti COVID-19. Podaci su prikupljeni online putem na nacionalnom probabilističkom stratificiranom uzorku u 80 osnovnih škola. Uzorak u ovom radu činilo je 978 nastavnika predmetne nastave koji u razrednim odjelima koje trenutno poučavaju imaju učenike s TuR (74 % ukupnog uzorka). Primijenjena je ljestvica od 8 tvrdnji koje su ispitivale nastavničke prakse s učenicima s TuR tijekom nastave na daljinu u protekloj školskoj godini te pitanje o tome koliko su im navedene aktivnosti predstavljale izvor stresa u poslu. Rezultati pokazuju kako je tijekom nastave na daljinu preko 80 % nastavnika često ili vrlo često prilagođavalo postupke vrednovanja, nastavne materijale i vrijeme za ispunjavanje zadataka za učenike s TuR, slalo dodatne materijale te pružalo individualnu podršku učenicima s TuR. Nadalje, 52.8 % nastavnika često je ili vrlo često surađivalo s pomoćnikom/com učenika s TuR. S druge strane, 40.1 % nastavnika je rijetko ili nije uopće komuniciralo sa stručnim suradnicima radi savjetovanja, a čak 60.9 % nastavnika je rijetko ili nije uopće kontaktiralo roditelje učenika s TuR u vezi izvođenja nastave ili vrednovanja. Također, utvrđeno je kako prilagođavanje nastave za učenike s TuR tijekom pandemije nastavnicima predstavlja umjerenu razinu stresa: gotovo 70 % nastavnika navodi kako su im navedene aktivnosti bile donekle ili prilično stresne. U radu se raspravlja o važnosti dobivenih nalaza i smjernicama za nastavak istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb