Pregled bibliografske jedinice broj: 1160984
Nasilje u školi i djeca s poremećajem iz spektra autizma
Nasilje u školi i djeca s poremećajem iz spektra autizma // Encouraging learning environment / Željeznov Seničar, M. (ur.).
online: MID, d.o.o., 2021. str. 206-206 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1160984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje u školi i djeca s poremećajem iz spektra
autizma
(School violence of children with autism spectrum
disorders)
Autori
Vuksan, Rea ; Koštić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Encouraging learning environment
/ Željeznov Seničar, M. - : MID, d.o.o., 2021, 206-206
Skup
VI. mednarodna on-line strokovna konferenca o didaktiki in metodiki "Spodbudno učno okolje" = VI. international online conference on didactics and methodology "Encouraging learning environment"
Mjesto i datum
Online, 18.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nasilje, poremećaj iz spektra autizma, žrtva
(violence, autism spectrum disorders, victim)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja ukazuju da na vrlo visok postotak djece koja su žrtve vršnjačkog nasilja. Domaći i inozemni znanstvenici svoje interese usmjeravaju ka ispitivanju vršnjačkog nasilja djece/učenika tipičnog razvoja, nešto manje o ispitivanju nasilja prema djeci s teškoćama u razvoju. Socijalnim modelom invaliditeta, djeca s teškoćama u razvoju se od najranije dobi integriraju u društvo i samim time više izlažu potencijalnim opasnostima vršnjačkog nasilja. Iako se pokazalo da su najčešće žrtve oni s vidljivim simptomima teškoća u razvoju, poput motoričkih, oni s manje vidljivima nisu zanemareni. Djeca s poremećajem iz spektra autizma su također žrtve vršnjačkog nasilja, iako neka istraživanja ukazuju da se zbog nepoželjnih ponašanja ponekad i oni nalaze u ulozi počinitelja. Nasilje, osim na emocionalni razvoj, utječe i na kognitivni i socijalni razvoj. Biti u ulozi žrtve predstavlja vrlo veliki rizik za svu djecu, a posebice za djecu koja se već u sklopu teškoće u razvoju suočavaju s otežanim funkcioniranjem na navedenim područjima. Domaćim istraživanjima, tema vršnjačkog nasilja prema djeci s teškoćama u razvoju se vrlo malo posvetilo pažnje, posebice djeci s poremećajem iz spektra autizma. Cilj ovog rada je napisati pregled dosadašnjih spoznaja o vršnjačkom nasilju djeci s poremećajem iz spektra autizma kako bi razvili svijest o ovom potencijalnom problemu i pružili znanstveno utemeljenu intervencije i podršku, ne samo žrtvi nego i počinitelju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti