Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1160957

Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke


Mihalinac, Sandra; Šimun, Miroslav; Dragčević, Vesna; Lakušić, Stjepan
Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke // 8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2021. str. 403-412 doi:10.14256/8SHG.2021.130 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1160957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke
(Road surfaces application and their efficiency in reducing noise levels)

Autori
Mihalinac, Sandra ; Šimun, Miroslav ; Dragčević, Vesna ; Lakušić, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene / Lakušić, Stjepan - Zagreb : Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2021, 403-412

ISBN
978-953-6686-20-9

Skup
8. sabor hrvatskih graditelja "Graditeljstvo i klimatske promjene"

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 04.10.2021. - 05.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kolnik ; vozna površina ; prometna buka ; pneumatici ; bitumenske mješavine ; asfaltbeton ; zaštita od buke
(pavement ; road surface ; traffci noise ; tires ; bituminous mixtures ; asphalt concrete ; noise protection)

Sažetak
Jedan od najraširenijih zagađivača okoliša s kojim se susrećemo u svakodnevnom životu je buka. Dugotrajna izloženost buci ostavlja posljedice na tjelesno i mentalno zdravlje ljudi, što uključuje stres, poremećaje spavanja i bolesti srca te sve više predstavlja opasan problem za stanovništvo, kako u Europi tako i u svijetu. Industrijskim napretkom dolazi do povećanja cestovnog, željezničkog i zrakoplovnog prometa, posebice u urbanim područjima što za posljedicu ima povećanje razine buke. Kao glavni faktor povećanja prometne buke navodi se interakcija između pneumatika vozila i površine kolnika prilikom brzine vožnje veće od 50 km/h. Iz tog razloga postavljaju se sve veći zahtjevi kod projektiranja, izgradnje i adekvatnih održavanja kolničkih konstrukcija, a koji za cilj imaju postizanje niže razine buke. Uobičajene mjere za zaštitu (zidovi za zaštitu od buke) nisu svugdje primjenjive zbog skupoće ili neuklapanja u okoliš te se napretkom tehnologije teži novim pristupima. Uz poboljšanje i drugih zahtjeva, nastoje se projektirati i izgraditi kolničke površine s nižom razinom buke, tzv. tihi kolnici koji zamjenjuju tradicionalne bitumenske mješavine od asfaltbetona. Cilj je uz zadržavanje temeljnih svojstva nosivosti, sigurnosti i udobnosti vožnje poboljšati svojstva kolnika koja utječu na smanjenje buke te postići zaštitu kojom bi financijski troškovi, u odnosu na tradicionalnu zaštitu zidovima za zaštitu od buke, bila manja. U radu je dana komparativna analiza različitih vrsta voznih površina kolnika koji se posebice odnose na utjecajne parametre: vrsta i debljina površina s bitumenskim vezivom, količina i vrsta prometnog opterećenja, načine izvedbe i zahtjevnost metode održavanja. Prikazana su i neka iskustava odabrana iz mnogobrojnih inozemnih projekata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Tehničko veleučilište u Zagrebu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mihalinac, Sandra; Šimun, Miroslav; Dragčević, Vesna; Lakušić, Stjepan
Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke // 8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2021. str. 403-412 doi:10.14256/8SHG.2021.130 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mihalinac, S., Šimun, M., Dragčević, V. & Lakušić, S. (2021) Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke. U: Lakušić, S. (ur.)8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene doi:10.14256/8SHG.2021.130.
@article{article, author = {Mihalinac, Sandra and \v{S}imun, Miroslav and Drag\v{c}evi\'{c}, Vesna and Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, editor = {Laku\v{s}i\'{c}, S.}, year = {2021}, pages = {403-412}, DOI = {10.14256/8SHG.2021.130}, keywords = {kolnik, vozna povr\v{s}ina, prometna buka, pneumatici, bitumenske mje\v{s}avine, asfaltbeton, za\v{s}tita od buke}, doi = {10.14256/8SHG.2021.130}, isbn = {978-953-6686-20-9}, title = {Primjena voznih povr\v{s}ina kolnika i njihova u\v{c}inkovitost na smanjenje razine buke}, keyword = {kolnik, vozna povr\v{s}ina, prometna buka, pneumatici, bitumenske mje\v{s}avine, asfaltbeton, za\v{s}tita od buke}, publisher = {Hrvatski savez gra\djevinskih in\v{z}enjera (HSGI)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mihalinac, Sandra and \v{S}imun, Miroslav and Drag\v{c}evi\'{c}, Vesna and Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, editor = {Laku\v{s}i\'{c}, S.}, year = {2021}, pages = {403-412}, DOI = {10.14256/8SHG.2021.130}, keywords = {pavement, road surface, traffci noise, tires, bituminous mixtures, asphalt concrete, noise protection}, doi = {10.14256/8SHG.2021.130}, isbn = {978-953-6686-20-9}, title = {Road surfaces application and their efficiency in reducing noise levels}, keyword = {pavement, road surface, traffci noise, tires, bituminous mixtures, asphalt concrete, noise protection}, publisher = {Hrvatski savez gra\djevinskih in\v{z}enjera (HSGI)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font