Pregled bibliografske jedinice broj: 1160957
Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke
Primjena voznih površina kolnika i njihova učinkovitost na smanjenje razine buke // 8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2021. str. 403-412 doi:10.14256/8SHG.2021.130 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1160957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena voznih površina kolnika i njihova
učinkovitost na smanjenje razine buke
(Road surfaces application and their efficiency in
reducing noise levels)
Autori
Mihalinac, Sandra ; Šimun, Miroslav ; Dragčević, Vesna ; Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
8. Sabor hrvatskih graditelja Graditeljstvo i klimatske promjene
/ Lakušić, Stjepan - Zagreb : Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2021, 403-412
ISBN
978-953-6686-20-9
Skup
8. sabor hrvatskih graditelja "Graditeljstvo i klimatske promjene"
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 04.10.2021. - 05.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kolnik ; vozna površina ; prometna buka ; pneumatici ; bitumenske mješavine ; asfaltbeton ; zaštita od buke
(pavement ; road surface ; traffci noise ; tires ; bituminous mixtures ; asphalt concrete ; noise protection)
Sažetak
Jedan od najraširenijih zagađivača okoliša s kojim se susrećemo u svakodnevnom životu je buka. Dugotrajna izloženost buci ostavlja posljedice na tjelesno i mentalno zdravlje ljudi, što uključuje stres, poremećaje spavanja i bolesti srca te sve više predstavlja opasan problem za stanovništvo, kako u Europi tako i u svijetu. Industrijskim napretkom dolazi do povećanja cestovnog, željezničkog i zrakoplovnog prometa, posebice u urbanim područjima što za posljedicu ima povećanje razine buke. Kao glavni faktor povećanja prometne buke navodi se interakcija između pneumatika vozila i površine kolnika prilikom brzine vožnje veće od 50 km/h. Iz tog razloga postavljaju se sve veći zahtjevi kod projektiranja, izgradnje i adekvatnih održavanja kolničkih konstrukcija, a koji za cilj imaju postizanje niže razine buke. Uobičajene mjere za zaštitu (zidovi za zaštitu od buke) nisu svugdje primjenjive zbog skupoće ili neuklapanja u okoliš te se napretkom tehnologije teži novim pristupima. Uz poboljšanje i drugih zahtjeva, nastoje se projektirati i izgraditi kolničke površine s nižom razinom buke, tzv. tihi kolnici koji zamjenjuju tradicionalne bitumenske mješavine od asfaltbetona. Cilj je uz zadržavanje temeljnih svojstva nosivosti, sigurnosti i udobnosti vožnje poboljšati svojstva kolnika koja utječu na smanjenje buke te postići zaštitu kojom bi financijski troškovi, u odnosu na tradicionalnu zaštitu zidovima za zaštitu od buke, bila manja. U radu je dana komparativna analiza različitih vrsta voznih površina kolnika koji se posebice odnose na utjecajne parametre: vrsta i debljina površina s bitumenskim vezivom, količina i vrsta prometnog opterećenja, načine izvedbe i zahtjevnost metode održavanja. Prikazana su i neka iskustava odabrana iz mnogobrojnih inozemnih projekata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Tehničko veleučilište u Zagrebu
Profili:
Sandra Mihalinac
(autor)
Miroslav Šimun
(autor)
Stjepan Lakušić
(autor)
Vesna Dragčević
(autor)