Pregled bibliografske jedinice broj: 1160866
Razvoj modela za učinkovito upravljanje održavanjem javnih obrazovnih građevina
Razvoj modela za učinkovito upravljanje održavanjem javnih obrazovnih građevina, 2021., doktorska disertacija, Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1160866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj modela za učinkovito upravljanje održavanjem
javnih obrazovnih građevina
(Development of the model for efficient maintenance
management of public educational buildings)
Autori
Tijanić Štrok, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
28.10
Godina
2021
Stranica
270
Mentor
Marenjak, Saša ; Car-Pušić, Diana
Ključne riječi
održavanje građevina ; upravljanje održavanjem ; učinkovitost ; javne obrazovne građevine ; model upravljanja održavanjem
(building maintenance ; maintenance management ; efficiency ; public educational buildings ; maintenance management model)
Sažetak
U doktorskoj disertaciji je provedeno istraživanje o upravljanju održavanjem u javnim osnovnim i srednjim školama s područja Primorsko-goranske županije sa svrhom doprinosa teoriji o održavanju školskih građevina, otkrivanju problema koji na spomenute građevine utječu te formuliranju kriterija najbolje prakse za njihovo održavanje. Metodama anketiranja ravnatelja škola te studijom više slučajeva u kojoj su detaljno analizirani podaci dobiveni od osnivača škola, utvrđene su brojne neadekvatnosti u trenutnom upravljačkom procesu. Predlaže se razvoj modela koji bi pridonio učinkovitijem upravljanju održavanjem škola kojim će se postići proaktivno i kvalitetno održavanje, smanjenje potrošnje resursa za održavanje, minimiziranje zastoja te povećanje zadovoljstva korisnika, tj. zaposlenika i učenika. Model upravljanja održavanjem u ovom radu predstavlja grafički i opisni alat koji usmjerava voditelje školskih ustanova i druge dionike kako se provodi učinkovito upravljanje aktivnostima održavanja. Za razvoj modela su uz podatke dobivene anketiranjem ravnatelja i studijom više slučajeva korišteni i podaci dobiveni anketiranjem građevinskih eksperata i korisnika škola što daje sveobuhvatan model temeljen na inputima svih važnih sudionika u procesu održavanja školskih građevina ; građevinskih eksperata, osnivača, ravnatelja te zaposlenika i učenika škola. Razvijeni model uključuje procesni dijagram te opise i smjernice za izvršavanje pojedinih čimbenika unutar funkcija upravljanja koje uključuju planiranje održavanja, organiziranje održavanja, vođenje održavanja i kontroliranje održavanja. Model također sadrži sustav prioriteta radova održavanja temeljen na mišljenju eksperata, zaposlenika i učenika škola, a razvijen koristeći metodu ponderiranog zbroja ; matematički model procjene troškova održavanja temeljen na regresijskoj analizi ; i sustav pokazatelja izvršenja za ocjenu uspješnosti cjelokupnog procesa upravljanja održavanjem. Implementiranjem ovakvog modela u rad škola očekuje se poboljšati trenutne procese upravljanja održavanjem, prvenstveno u smislu učinkovitijeg trošenja sredstava za održavanje gdje su trenutno prepoznate značajne neadekvatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek