Pregled bibliografske jedinice broj: 1160835
Odnos roditeljske stigme i negativnih emocionalnih stanja kod roditelja djece s razvojnim jezičnim poremećajem
Odnos roditeljske stigme i negativnih emocionalnih stanja kod roditelja djece s razvojnim jezičnim poremećajem // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup: knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 116-116 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1160835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos roditeljske stigme i negativnih emocionalnih
stanja kod roditelja djece s razvojnim jezičnim
poremećajem
(Relationship between parents' stigma and negative
emotional states in parents of children with
developmental language disorder)
Autori
Kramarić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup: knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 116-116
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
percipirana stigma ; internalizirana stigma ; negativna emocionalna stanja ; roditelji ; razvojni jezični poremećaj
(perceived stigma ; internalized stigma ; negative emotional states ; parents ; developmental language disorder)
Sažetak
Roditelji djece s teškoćama često su i sami stigmatizirani zbog svoje bliske veze s djetetom i uloge u djetetovu razvoju. Doživljenu ili percipiranu javnu stigmu roditelji mogu internalizirati, što može dovesti do razvoja različitih negativnih posljedica. Istraživanja ukazuju na pozitivnu povezanost između oba oblika stigme i negativnih posljedica te da internalizirana stigma barem djelomično posreduje odnos između percipirane stigme i posljedica. Dosadašnji rezultati većinom se vežu uz stigmu psihički oboljelih osoba i njihovih obitelji. Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos između roditeljske stigme, percipirane i internalizirane, i negativnih emocionalnih stanja kod roditelja djece s razvojnim jezičnim poremećajem. U istraživanju je sudjelovao 321 roditelj (94% majki, prosječne dobi M = 39, 5, SD = 5, 03) čijoj je djeci, starosti do 15 godina (M = 7, 6, SD = 2, 64), dijagnosticiran razvojni jezični poremećaj bez komorbiditeta s nekim izraženijim poremećajem ili invaliditetom. Sudionici, regrutirani preko logopeda iz različitih dijelova Hrvatske, ispunili su putem online upitnika Skalu obezvrjeđivanja članova obitelji stigmatiziranih pojedinaca (Struening i sur., 2001), Skalu pridružene stigme (Mak i Cheung, 2008), Skalu depresivnosti, anksioznosti i stresa DASS-21 (Lovibond i Lovibond, 1995) te odgovorili na nekoliko općih pitanja o sebi, svom djetetu te djetetovim teškoćama. Podaci su analizirani tehnikom linearnog strukturalnog modeliranja. Sukladno ranijim nalazima, dobivene su pozitivne povezanosti između ispitanih konstrukata. Roditelji koji u većoj mjeri percipiraju stigmu u javnosti iskazuju višu razinu internalizirane stigme te posljedično višu razinu negativnih emocionalnih stanja. Internalizirana stigma u potpunosti posreduje odnos između percipirane stigme i negativnih stanja. Rezultati će biti interpretirani u okviru sociokognitivnog modela samostigmatizacije te s obzirom na specifične karakteristike odabrane populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Matea Kramarić
(autor)