Pregled bibliografske jedinice broj: 1160748
Primjena metode srednjih gubitaka za određivanje toplinski ekvivalentnog trajnog opterećenja asinkronog vučnog motora niskopodnog tramvaja
Primjena metode srednjih gubitaka za određivanje toplinski ekvivalentnog trajnog opterećenja asinkronog vučnog motora niskopodnog tramvaja // 15. savjetovanje HRO CIGRE / Filipović-Grčić, Božidar (ur.).
Zagreb: Hrvatski komitet međunarodne konferencije za velike električne sisteme (CIGRE), 2021. str. 1-14 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1160748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena metode srednjih gubitaka za određivanje
toplinski ekvivalentnog trajnog opterećenja
asinkronog vučnog motora niskopodnog tramvaja
(Application of the Mean Loss Method for
Determination of Thermally Equivalent Continuous
Load of an Induction Traction Motor For a Low-
Floor Tram)
Autori
Žarko, Damir ; Mikec, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
15. savjetovanje HRO CIGRE
/ Filipović-Grčić, Božidar - Zagreb : Hrvatski komitet međunarodne konferencije za velike električne sisteme (CIGRE), 2021, 1-14
Skup
15. savjetovanje HRO CIGRE
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 07.11.2021. - 10.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
asinkroni motor, električna vuča, metoda srednjih gubitaka, toplinski ekvivalentna radna točka, toplinski model
(induction motor, electric traction, mean loss method, thermally equivalent operating point, thermal model)
Sažetak
Električni tramvaj je temelj javnog prijevoza u mnogim suvremenim gradovima. Najčešće je pogonjen asinkronim motorima napajanima iz frekvencijskog pretvarača s mogućnošću povrata energije u mrežu tijekom kočenja. U ovom radu simuliran je asinkroni vučni motor niskopodnog tramvaja Končar TMK 2200 tijekom jednog ciklusa vožnje (ubrzanje, vožnja konstantnom brzinom, generatorsko kočenje, mirovanje) pri čemu su definirane tražene vremenske promjene momenta i brzine vrtnje motora. U programskom paketu Motor-CAD izračunati su gubici u motoru te su simulirane toplinske prijelazne pojave tijekom kontinuiranog ponavljanja osnovnog ciklusa vožnje sve do postizanja stacionarnog toplinskog stanja koje je identificirano jednakom srednjom temperaturom namota statora na početku i na kraju jednog ciklusa vožnje. Primjenom metode srednjih gubitaka izračunato je ekvivalentno trajno opterećenje motora (konstantan moment pri konstantnoj brzini vrtnje) koje će rezultirati temperaturama u stroju približno jednakima srednjim temperaturama postignutima tranzijentnom toplinskom simulacijom u krajnjem ciklusu vožnje u kojemu se motor nalazi u stacionarnom toplinskom stanju. Takva toplinski ekvivalentna radna točka pogodna je za dimenzioniranje motora u fazi projektiranja bez potrebe za izvođenjem dugotrajnih tranzijentnih toplinskih simulacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Damir Žarko
(autor)