Pregled bibliografske jedinice broj: 1160619
Načelo zavičajnosti – sjeme zavičajne autentičnosti: Mali Učkarić Viktora Cara Emina u razrednoj nastavi
Načelo zavičajnosti – sjeme zavičajne autentičnosti: Mali Učkarić Viktora Cara Emina u razrednoj nastavi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitanje i čitatelj u digitalno doba. Knjižica sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 97-99 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1160619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načelo zavičajnosti – sjeme zavičajne autentičnosti:
Mali Učkarić Viktora Cara Emina u razrednoj nastavi
(The regional principle - the seed of homeland's
authenticity: Mali Učkarić by Viktor Car Emin in
the primary school education)
Autori
Klančar, Alen ; Jurdana, Vjekoslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitanje i čitatelj u digitalno doba. Knjižica sažetaka
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 97-99
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Viktor Car Emin, Mali Učkarić, Mladi Istranin, razredna nastava
(Viktor Car Emin, Mali Učkarić, Mladi Istranin, primary education)
Sažetak
Viktor Car Emin (1870. – 1963.) bio je hrvatski književnik, učitelj, publicist, preporoditelj istarskih Hrvata i tajnik Družbe sv. Ćirila i Metoda za Istru.1922. godine Car pokreće prilog Mladi Istranin, časopis za djecu, kao dio hrvatskog časopisa Pučki prijatelj. Ondje 1922. godine objavljuje pripovijest Mali Učkarić kojom prikazuje jaz između siromašne i dobrostojeće djece u onodobnom složenom političkom i socijalnom kontekstu života u Istri. U tom okviru, gotovo 100 godina nakon prvotne objave, u nastavnoj 2020./2021. godini, obilježenoj pandemijom koronavirusom, predstavljena je jednoj novoj, modernoj generaciji učenika. U ovom radu prikazuje se izvorno osmišljen nastavni model koji uključuje različite nastavne predmete, a kojim se htjela ispitati recepcija toga djela suvremenih recipijenata mlađe školske dobi, odnosno učenika četvrtog razreda OŠ Veli Vrh u Puli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je dio međuinstitucijskoga
znanstvenoistraživačkog projekta Viktor Car Emin i
njegova uloga u razvoju hrvatskog školstva i dječje
književnosti u Istri