Pregled bibliografske jedinice broj: 1160543
Zadovoljstvo zdravstvenih radnika - indikator kvalitete zdravstvene njege
Zadovoljstvo zdravstvenih radnika - indikator kvalitete zdravstvene njege // Knjiga sažetaka radova 1. kongresa zdravstvenih ustanova KZŽ i 1. kongresa medicinskih sestara KZŽ / Žnidarić, Ž. ; Kralj, Ž. ; Cerovec, D (ur.).
Zabok: Vlastita naklada, 2019. str. 89-89
CROSBI ID: 1160543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo zdravstvenih radnika - indikator kvalitete zdravstvene njege
(Satisfaction of health workers - an indicator of the quality of health care)
Autori
Kranjčec, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Knjiga sažetaka radova 1. kongresa zdravstvenih ustanova KZŽ i 1. kongresa medicinskih sestara KZŽ
Urednik/ci
Žnidarić, Ž. ; Kralj, Ž. ; Cerovec, D
Izdavač
Vlastita naklada
Grad
Zabok
Godina
2019
Raspon stranica
89-89
ISBN
978-953-48834-0-2
Ključne riječi
Kvaliteta zdravstvene njege ; indikator kvalitete zdravstvene njege ; zadovoljstvo zdravstvenih radnika
(health care quality indicators ; quality of health care ; satisfaction of health workers)
Sažetak
Cilj istraživanja: Utvrditi zadovoljstvo zdravstvenih radnika kao indikator kvalitete zdravstvene njege u Domu Bidružica. Ustroj studije: Provedeno je stručno presječno istraživanje. Ispitanici i metode: Ispitanike je činilo 65 zdravstvenih radnika koji su radili u 2018. godini i prva tri mjeseca 2019. godine i dobrovoljno pristali sudjelovati u istraživanju. Podaci su prikupljeni modificiranim oblikom ankete o zadovoljstvu medicinskih sestara/tehničara HSS MS – MT. Rezultati: Većina zdravstvenih radnika bila je ženskog spola, starija od 40 godina, s mjestom življenja na selu, završenom srednjom školom i prosječnim stažem 18, 6 godina u struci. Visok postotak ispitanika koji je u istraživanim česticama iskazao djelomično zadovoljstvo i nezadovoljstvo upućuje na potrebne izmjene koje bi pridonijele većem zadovoljstvu zdravstvenih radnika na radnom mjestu i višoj kvaliteti zdravstvene njege. Potrebno je napraviti kategorizaciju korisnika, sistematizaciju radnih mjesta, zaposliti dovoljan broj zdravstvenih radnika, priznati radnicima stečene koeficijente, omogućiti doškolovanja na zahtjev poslodavca, uvesti sustavnu edukaciju njegovateljstva, politiku „bez manualnog dizanja“, osigurati podršku psihologa i superviziju, zaposliti zaštitare, riješiti problem učestalog opijanja pojedinih korisnika, osigurati sve potrebne edukacije (komunikacijske vještine, rješavanje sukoba, emocionalna i socijalna inteligencija, skrb o etiliziranim agresivnim korisnicima), upoznati radnike s kolektivnim ugovorom i propisima zaštite na radu te iste poštivati, autokratski stil vođenja promijeniti u demokratski, uvažavati rezultate provedenih istraživanja i na njihovim temeljima planirati intervencije te zalagati za dostojanstveno plaćeni rad. Zaključak: Indikator kvalitete zdravstvene njege – opće zadovoljstvo zdravstvenih radnika na radnom mjestu ukazuje na srednju razinu kvalitete zdravstvene njege u Domu Bidružica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA