Pregled bibliografske jedinice broj: 1160508
Efekti pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu: samoprocjene učenika u osnovnoj školi, njihovih roditelja i učitelja
Efekti pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu: samoprocjene učenika u osnovnoj školi, njihovih roditelja i učitelja // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 17-17 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1160508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekti pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu: samoprocjene učenika u osnovnoj školi, njihovih roditelja i učitelja
(The effects of the COVID-19 disease pandemic on everyday life: self-assessments of primary school students, their parents and teachers)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja
/ Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 17-17
ISBN
978-953-49429-1-8
Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?
Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pandemija bolesti COVID 19 ; učenici ; roditelji ; učitelji ; samoprocjene
(pandemic disease COVID 19 ; students ; parents ; teachers ; self-assessments)
Sažetak
Sažetak simpozija: Epidemija COVID-19 proglašena je 11. ožujka 2020. pandemijom od strane Svjetske zdravstvene organizacije. Broj slučajeva zaraze i smrti svakodnevno se povećava u ponovljenim valovima prijenosa virusa. Osim povećanog zdravstvenog rizika nove društvene stvarnosti koju mnoge obitelji proživljavaju, pandemija bolesti COVID- 19 dovodi obitelji do višestrukih stresnih situacija. Pojačan je pritisak na roditelje da usklade zahtjeve osobnog života, posla i odgoja djece, uz otežani rad ili privremeno zatvaranje predškolskih odgojno obrazovnih ustanova i škola. Od početka pandemije obrazovne se usluge kreću između učionice i digitalnog obrazovanja, kao odgovor na ponovljene valove virusa. Dok se roditeljima pruža prilika da provode više vremena sa svojom djecom, internetsko obrazovanje također predstavlja izazov za djecu i roditelje. Postoji zabrinutost zbog rastućih rodnih nejednakosti, odnosno majke su izložene većem riziku da preuzmu povećan broj zadataka u vezi s njegom i brigom o djeci, kućanskim poslovima i školovanjem od kuće a istovremeno provode više vremena u radu od kuće te su općenito izložene većem riziku od otpuštanja s posla. Podrška djeci, roditeljima i učiteljima u ovim okolnostima posebno je složena a ovisi o sposobnost obitelji da uravnoteži stabilnost i fleksibilnost u promjenjivim okolnostima te da djeca, roditelji i učitelji izdrže pa čak i napreduje u ovim novim okolnostima. U ovom simpoziju prikazat će se rezultati prvog vala istraživanja o efektima pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu djece, roditelja i učitelja. Rezultati procjena djece, majki, očeva i učitelja koji će se prikazati u ovom simpoziju prikupljeni su u sklopu projekta „Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji“ CHILD-WELL financiranog od Hrvatske zaklade za znanost. U prvom izlaganju govorit će se o tome što kažu djeca o efektima pandemije. Prikazat će se rezultati dječjih samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu. U drugom izlaganju govorit će se o samoprocjenama roditelja osnovnoškolske djece o utjecaju pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevnicu. U trećem izlaganju prikazat će se rezultati dječjih samoprocjena pogoršanja života u kontekstu roditeljske brige i oboljenja od bolesti COVID-19. Zadnje izlaganje biti će posvećeno samoprocjenama osnovnoškolskih učitelja/ica o utjecaju pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život i rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)