Pregled bibliografske jedinice broj: 1160486
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu // Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme / Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 65-87
CROSBI ID: 1160486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike:
kritička analiza ideologije u diskursu
(Scientific-educational neoliberal policies: a
critical analysis of ideology in discourse)
Autori
Hromadžić, Hajrudin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme
Urednik/ci
Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan
Izdavač
Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu
Grad
Sombor
Godina
2021
Raspon stranica
65-87
ISBN
978-86-6095-102-3
Ključne riječi
znanstveno-obrazovna politika, bolonjska reforma, diskurs, ideologija
(Scientific-educational policies, Bologna reform ; discourse ; ideology)
Sažetak
Institucionalne politike znanosti i obrazovanja uvijek su klasičan odraz dominantnih ideoloških i hegemonijskih silnica na nekom prostoru (društvima, državama ili unijama država) u nekom vremenu/historijskoj epohi. Malo su koja polja u društvenoj strukturi sigurniji teren za detekciju prevladavajućih političkih trendova i sistemskog poretka vrijednosti od formalnog obrazovanja i znanosti. Na tragu takvih općih konstatacija, u članku smo pokušali detektirati i teorijski uokviriti, te potom interpretirati, neke prisutne trendove u europskim znanstvenim i visokoobrazovnim politikama aktualnog historijskog trenutka. U užem, specifičnijem smislu, izvedena je kritički intonirana interpretacija diskurzivnih i pojmovnih kategorija koje imaju status svojevrsnih ideologema u okvirima današnjih europskih i sjevernoameričkih znanstvenih i visokoobrazovnih dominantnih politika (poput ishoda učenja, standarda stečenih obrazovnih kvalifikacija, konstruktivnog povezivanja, znanstvene izvrsnosti, društva znanja, znanstvenih projekata, cjeloživotnog obrazovanja, transfera znanja, kompetitivnosti i efikasnosti...), koje se u srednjostrujaškim znanstveno-obrazovnim praksama naprosto preuzimaju kao afirmativne i nekritički se tretiraju. U širem kontekstu, takve problemske motive potrebno je relacijski pozicionirati unutar njima pripadajućih sistemsko-ideoloških koordinata (neo)liberalnog kapitalizma, tehnokracije, diktature tržišta, dominacije STEM modela, imperativa permanentne reforme...
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti