Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1160486

Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu


Hromadžić, Hajrudin
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu // Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme / Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 65-87


CROSBI ID: 1160486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu
(Scientific-educational neoliberal policies: a critical analysis of ideology in discourse)

Autori
Hromadžić, Hajrudin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme

Urednik/ci
Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan

Izdavač
Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu

Grad
Sombor

Godina
2021

Raspon stranica
65-87

ISBN
978-86-6095-102-3

Ključne riječi
znanstveno-obrazovna politika, bolonjska reforma, diskurs, ideologija
(Scientific-educational policies, Bologna reform ; discourse ; ideology)

Sažetak
Institucionalne politike znanosti i obrazovanja uvijek su klasičan odraz dominantnih ideoloških i hegemonijskih silnica na nekom prostoru (društvima, državama ili unijama država) u nekom vremenu/historijskoj epohi. Malo su koja polja u društvenoj strukturi sigurniji teren za detekciju prevladavajućih političkih trendova i sistemskog poretka vrijednosti od formalnog obrazovanja i znanosti. Na tragu takvih općih konstatacija, u članku smo pokušali detektirati i teorijski uokviriti, te potom interpretirati, neke prisutne trendove u europskim znanstvenim i visokoobrazovnim politikama aktualnog historijskog trenutka. U užem, specifičnijem smislu, izvedena je kritički intonirana interpretacija diskurzivnih i pojmovnih kategorija koje imaju status svojevrsnih ideologema u okvirima današnjih europskih i sjevernoameričkih znanstvenih i visokoobrazovnih dominantnih politika (poput ishoda učenja, standarda stečenih obrazovnih kvalifikacija, konstruktivnog povezivanja, znanstvene izvrsnosti, društva znanja, znanstvenih projekata, cjeloživotnog obrazovanja, transfera znanja, kompetitivnosti i efikasnosti...), koje se u srednjostrujaškim znanstveno-obrazovnim praksama naprosto preuzimaju kao afirmativne i nekritički se tretiraju. U širem kontekstu, takve problemske motive potrebno je relacijski pozicionirati unutar njima pripadajućih sistemsko-ideoloških koordinata (neo)liberalnog kapitalizma, tehnokracije, diktature tržišta, dominacije STEM modela, imperativa permanentne reforme...

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Hajrudin Hromadžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hromadžić, Hajrudin
Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu // Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme / Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 65-87
Hromadžić, H. (2021) Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kritička analiza ideologije u diskursu. U: Antolović, M. & Sadžakov, S. (ur.) Moderni univerzitet: od Humboltove do Bolonjske reforme. Sombor, Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 65-87.
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2021}, pages = {65-87}, keywords = {znanstveno-obrazovna politika, bolonjska reforma, diskurs, ideologija}, isbn = {978-86-6095-102-3}, title = {Znanstveno-obrazovne neoliberalne politike: kriti\v{c}ka analiza ideologije u diskursu}, keyword = {znanstveno-obrazovna politika, bolonjska reforma, diskurs, ideologija}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Sombor} }
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2021}, pages = {65-87}, keywords = {Scientific-educational policies, Bologna reform, discourse, ideology}, isbn = {978-86-6095-102-3}, title = {Scientific-educational neoliberal policies: a critical analysis of ideology in discourse}, keyword = {Scientific-educational policies, Bologna reform, discourse, ideology}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Sombor} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font