Pregled bibliografske jedinice broj: 1160323
Izazovi i strategije uspješnog sudjelovanja u aktivnostima dnevnog života nakon traumatske ozljede mozga
Izazovi i strategije uspješnog sudjelovanja u aktivnostima dnevnog života nakon traumatske ozljede mozga // Knjiga sažetaka "Suvremeni pristupi prevenciji, zbrinjavanju akutnih pacijenata i pružanju medicinske rehabilitacije" / Žnidarić, Ž ; Kralj, Željka ; Cerovec, Duško (ur.).
Zabok: Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske Toplice, 2019. str. 33-33 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1160323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi i strategije uspješnog sudjelovanja u
aktivnostima dnevnog života
nakon traumatske ozljede mozga
(Challenges and strategies for successful
occupational participation following traumatic
brain injury)
Autori
Klepo, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka "Suvremeni pristupi prevenciji, zbrinjavanju akutnih pacijenata i pružanju medicinske rehabilitacije"
/ Žnidarić, Ž ; Kralj, Željka ; Cerovec, Duško - Zabok : Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske Toplice, 2019, 33-33
ISBN
978-953-48834-0-2
Skup
Prvi kongres zdravstvenih ustanova KZŽ i prvi kongres medicinskih sestara KZŽ
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, 18.11.2019. - 19.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenje bez grešaka, pamćenje, izvršne funkcije, aktivnosti dnevnog života
(Errorless learning, memory, executive functions, activities of daily living)
Sažetak
Posljedice traumatske ozljede mozga mogu značajno utjecati na izvedbu i sudjelovanje u raznim domenama svakodnevnih aktivnosti koje imaju smisao i značenje za ozlijeđenu osobu. Pri tome neuropsihološka oštećenja otežavaju obnavljanje i ponovno usvajanje svakodnevnih vještina i aktivnosti koje su se prije ozljede gotovo rutinski obavljale. Kako je cilj radne terapije postići optimalnu razinu samostalnosti i sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima, u radu primjenjujemo različite metode koje su prilagođene mogućnostima učenja osobe koja je zadobila ozljedu mozga, a koje facilitiraju njihovo uspješno usvajanje. Jedna od takvih metoda je i učenje bez grešaka (eng. errorless learning) koje se pokazalo uspješno u primjeni kod osoba koje imaju teško oštećenje pamćenja i smetnje izvršnih funkcija nakon zadobivene traumatske ozljede mozga (Cicerone i sur., 2019). Za razliku od učenja putem pokušaja i pogrešaka, tijekom procesa učenja bez grešaka one se nastoje prevenirati, koliko je to moguće, dok osoba nastoji usvojiti nove vještine ili informacije (Wilson, 2009). Cilj predavanja je upoznati sudionike s načinima primjene učenja bez greške u radnoterapijskom procesu s osobama s traumatskom ozljedom mozga kako bi one usvojile svakodnevne vještine te povećale samostalnost i sudjelovanje u aktivnostima dnevnog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti