Pregled bibliografske jedinice broj: 1160237
Dobne razlike u indeksu tjelesne mase, motoričkim znanjima i tjelesnoj aktivnosti
Dobne razlike u indeksu tjelesne mase, motoričkim znanjima i tjelesnoj aktivnosti // Conference proceedings XII International scientific conference / Nikolić, M ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla: Associations for support and creative development of children and youth, 2021. str. 215-223 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1160237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne razlike u indeksu tjelesne mase, motoričkim
znanjima i tjelesnoj aktivnosti
(Age differences in body mass index, motor skills and
physical activity)
Autori
Nikolić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Conference proceedings XII International scientific conference
/ Nikolić, M ; Vantić-Tanjić, M. - Tuzla : Associations for support and creative development of children and youth, 2021, 215-223
Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
indeks tjelesne mase ; motorička znanja ; tjelesna aktivnost
(body mass index ; motor skills ; physical activity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi dobne razlike između učenika 2. i 4. razreda u indeksu tjelesne mase, motoričkih znanja i razine tjelesne aktivnosti. Istraživanje je povedeno na uzorku od 117 učenika, polaznika 2. razreda (N=51) i 4. razreda (N=66). Za procjenu motoričkih znanja primijenjen je „Test of Gross Motor Development“ (TGMD-2), a tjelesna aktivnost ispitana Felsovim upitnikom. Na temelju tjelesne visine i težine izračunati je indeks tjelesne mase. Razlike između skupina izračunate su neparametrijskim Mann Whitney U testom. Prosječne vrijednosti indeksa tjelesne mase kod učenika 2. i 4. razreda prate krivulju normalnog rasta i razvoja. Prema normativnim vrijednostima indeksa motoričkog razvoja učenici 2. razreda postigli su slabi, a učenici 4. ispodprosječni rezultat. Nadalje, 52.9% učenika 2. razreda i 68.2% učenika 4. razreda zadovoljava razinu preporučene tjelesne aktivnosti. U istraživanju je dobivena statistička značajna razlika između učenika 2. i 4. razreda u standardnoj vrijednosti manipulativnih znanja (p=0.02) i ukupnom indeksu motoričkog razvoja (p=0.02) u kojima su veće vrijednosti postigli učenici 4. razreda. Također, dobivena je statistički značajna razlika u indeksu kućanskih poslova (p= 0.01) i ukupnom indeksu tjelesne aktivnosti (p=0.03) u korist učenika 4. razreda. U indeksu tjelesne mase nisu dobivene značajne razlike između dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija