Pregled bibliografske jedinice broj: 1160200
Metode i alati kognitivne kibernetike za edukaciju tehnike
Metode i alati kognitivne kibernetike za edukaciju tehnike // 10. Simpozij „Povijest i filozofija tehnike“ - PIFT 2021 : zvornik radova
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 1-26 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1160200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode i alati kognitivne kibernetike za edukaciju
tehnike
(Methods and tools of cognitive cybernetics for
technique education)
Autori
Zdenko Balaž ; Marino Ninčević ; Marijan Milinović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
10. Simpozij „Povijest i filozofija tehnike“ - PIFT 2021 : zvornik radova
/ - , 2021, 1-26
Skup
10. Simpozij „Povijest i filozofija tehnike“ - PIFT 2021
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2021. - 24.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Leading ; Learning ; Promethee ; metoda ; edukacija
(cognitive ; cybernetics ; captology, promethee ; method ; knowledge)
Sažetak
U radu su prezentirana provedena istraživanja Kognitivnom kibernetikom i konceptom „Big Data“ oslonjenim na „Promethee“ metodu, (Preference Ranking Organization METHod for Enrichment Evaluations), kroz održanu nastavu primjenom novih platformi, alata i metoda vođenog učenja, (Leading/Learning) kompatibilnog s Europskim okvirom digitalnih kompetencija za obrazovatelje. Nastava je održavana za pet stručnih predmeta elektrostruke u Strojarskoj tehničkoj školi Fausta Vrančića u Zagrebu, i na kolegiju Inteligentni sustavi Elektrotehničkog odjela Tehničkog veleučilišta u Zagrebu. Promethee metoda služi za višekriterijsko odlučivanje u skupu ponuđenih izbora koji sa svojim značajkama nisu uvijek potpuno definirani. Primijenjena na obrazovanje i edukacije kao sustave s karakteristikama složenosti i prilagodljivosti, učinkovito pomaže u savladavanju gradiva, stjecanju znanja i samostalnim istraživačkim aktivnostima. Analizom više kriterijskog odlučivanja, (MCDA- Multi Criteria Decision Analysis), traganje za rješenjem svodi se na prikaz „ispravne“ odluke među alternativama od kojih se izabire najbolja. Brzo razumijevanje problema, vizualizacijom omogućuje alat Visual PROMETHEE s grafičkom interaktivnom provedbom analize, GAIA, (Graphical Analysis for Interactive Aid). Metode i alati s konceptom totalne integrirane automatike, umjesto teorijskog učenja, na portalima nove generacije inženjerskih platformi i programa, navođenjem od strane edukatora pružaju odlične mogućnosti i kompatibilne su sa STEM, IKT i e-Školskim programima. Stjecanje znanja uz promjene međuljudskih odnosa, pod utjecajem je tehnologija i tehnika koje se stalno razvijaju i mijenjaju. Stoga sve snažniji utjecaj i privrženost zaslonskom okruženju zahtijeva ažuriranje čimbenika stjecanja kompetencija zbog graničnih kaptoloških i disruptivnih integracijskih fenomena čovjeka i tehnologija te se razmatra i nova faza života „zbiljnost“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu,
Sveučilište VERN, Zagreb
Profili:
Zdenko Balaž
(autor)