Pregled bibliografske jedinice broj: 1159995
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne glazbe
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne glazbe // Konvergencija kulture: mediji kao kulturni sustavi: zbornik radova s 2. Znanstvenih susreta na Sjeveru, Koprivnica, 23. i 24. studenog 2018. / Dujić, Lidija ; Tkalec, Gordana ; Kolar, Mario (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2021. str. 3-14 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1159995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne
glazbe
(Classical Crossover: Music Genre at the Brink of Classical and
Popular Music)
Autori
Mičija Palić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konvergencija kulture: mediji kao kulturni sustavi: zbornik radova s 2. Znanstvenih susreta na Sjeveru, Koprivnica, 23. i 24. studenog 2018.
/ Dujić, Lidija ; Tkalec, Gordana ; Kolar, Mario - Koprivnica : Sveučilište Sjever, 2021, 3-14
ISBN
978-953-7986-26-1
Skup
2. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup - Znanstveni susreti na Sjeveru Konvergencija kulture: mediji kao kulturni sustavi
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 23.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
crossover pijanist, klasični crossover, klasična glazba, popularna glazba, Maksim Mrvica
(classical crossover, classical music, crossover pianist, popular music, Maksim Mrvica)
Sažetak
U ovom će se radu dijakronijski sagledati nastanak novoga glazbenog pravca, tzv. klasičnog crossovera, za koji možemo istaknuti da se nalazi na stilskoj razdjelnici onoga što podrazumijevamo pod pojmovima klasičnoga i popularnoga stilskog glazbenog izričaja. Eksplikacijom samoga pojma, kao i prikazom ishodišnih točaka te analizom prijelaznih žanrova, prikazat će se osnovne stilske karakteristike novoga glazbenog pravca i potom sagledati reproduktivna djelatnost pijanista Maksima Mrvice, a na primjeru analize odabranih skladbi u njegovoj izvedbi detaljno će se prikazati stilske odrednice navedenoga glazbenog pravca. Na taj će se način pokazati kako bi se dekonstrukcijom stereotipnih tendencija o nužnosti „spašavanja“ klasične glazbe s jasno kanonski određenim stilskim smjernicama mogao okarakterizirati klasični crossover kao inklinacija k popularnoj i trivijalnoj, a ne klasičnoj kanonskoj glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost