Pregled bibliografske jedinice broj: 1159393
Studenti s invaliditetom u visokom obrazovanju – pogled iz kuta formalne podrške
Studenti s invaliditetom u visokom obrazovanju – pogled iz kuta formalne podrške // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 56 (2020), 2; 61-82 doi:10.31299/hrri.56.2.4 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1159393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studenti s invaliditetom u visokom obrazovanju –
pogled iz kuta formalne podrške
(Students with disabilities in higher education –
the perspective of formal support services)
Autori
Milić Babić, Marina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 56
(2020), 2;
61-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
studenti s invaliditetom ; pravo na visoko obrazovanje ; formalna podrška
(students with disabilities ; right to higher education ; formal support)
Sažetak
Visoko obrazovanje važan je segment pripreme za tržište rada svih studenata koji upisujući pojedini fakultet žele steći potrebnu edukaciju za rad u odabranom području. Zemlje Europske Unije, pa tako i Hrvatska, ulažu u razvoj visokog obrazovanja kroz različite operativne programe koji pridonose dostupnosti obrazovanja za sve kategorije građana. Otvorenost visokog obrazovanja svakom članu društva temelj je inkluzivne obrazovne politike Europske Unije. Obrazovne politike postaju područje interesa cijele europske zajednice jer se društvo znanja vidi kao temelj gospodarske konkurentnosti Europe na globalnom tržištu. Cilj je rada ispitati kako stručnjaci koji rade u službama podrške za studente s invaliditetom doživljavaju poštovanje prava na visoko obrazovanje studenata s invaliditetom na Sveučilištu u Zagrebu. Riječ je o kvalitativnom istraživanju provedenom u 2019. godini putem polustrukturiranih intervjua, dok su podaci obrađeni primjenom tematske analize. U istraživanju je sudjelovalo 10 stručnjaka koji rade u službama podrške za studente s invaliditetom na Sveučilištu u Zagrebu. Rezultati ukazuju na pozitivne primjere poštovanja prava na visoko obrazovanje, ali identificiraju i postojeće slabe točke koje je potrebno unaprijediti u skladu sa suvremenim postavkama inkluzivnog europskog društva. Promjene u budućnosti potrebne su u područjima standardizacije asistencije i prijevoza, prilagodbe infrastrukture, redovite edukacije nastavnog osoblja, senzibilizacije studenata te u razvoju ljudskih resursa u uredima za studente s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus