Pregled bibliografske jedinice broj: 1159268
Čimbenici otpornosti djeteta na pandemiju koronavirusa i potres - prikaz slučaja
Čimbenici otpornosti djeteta na pandemiju koronavirusa i potres - prikaz slučaja // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 166-166 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1159268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici otpornosti djeteta na pandemiju koronavirusa i potres - prikaz slučaja
(Factors of child resistance to the coronavirus pandemic and earthquake - a case report)
Autori
Budimir, Lidija ; Krip, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka
/ - , 2021, 166-166
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihološka otpornost ; anksioznost ; vanjski stresori
(psychological resilience ; anxiety ; external stressors)
Sažetak
Pandemija koronavirusa (COVID-19) te potres značajno su utjecali na mentalno zdravlje, osobito djece i mladih, pokazuju dosadašnja istraživanja. Neka se djeca uspješnije suočavaju sa značajnim životnim stresorima, pri čemu važnu ulogu zauzima psihološka otpornost. Psihološka otpornost podrazumijeva normalni razvoj djeteta pod teškim okolnostima, odnosno sposobnost djeteta da se uspješno razvija unatoč teškoćama. Otpornost se razvija i raste tijekom života, posebno u okolnostima intenzivnijeg stresa kojima je dijete izloženo. Niz čimbenika doprinosi razvoju otpornosti te što je više zaštitnih čimbenika u životu djeteta, to je ono sposobnije prilagoditi se i suočiti s teškim okolnostima. Otporna djeca imaju sigurne snage koje za njih predstavljaju zaštitni sustav njihovog razvoja, a za to im je potrebna podrška odraslih osoba iz njihove bliže okoline. U ovome radu prikazat ćemo slučaj djevojčice u dobi od 13 godina koja je nakon nepovoljnih vanjskih stresora (epidemije koronavirusa i potresa) razvila anksiozne i psihosomatske smetnje koje su bile ometajući faktor u školskom i svakodnevnom funkcioniranju. Djevojčica ranije nije bila u tretmanu psihologa niti pedopsihijatra, a tijekom intervjua je iznosila razne smetnje, od kojih su najizraženije bile napetost i zabrinutost, gubitak volje za učenjem, strah od javljanja tjelesnih senzacija, bolovi u abdomenu te poteškoće usnivanja. Psihodijagnostičkom obradom utvrđeni su klinički značajni rezultati na skalama anksioznosti, uz sklonost psihosomatskim odgovorima u situacijama pojačanog stresa. Djevojčica je uključena u tretman psihologa i pedopsihijatra, imala je podršku stručne službe u školi, a majka je savjetovana oko suportivnog pristupa djevojčici, s ciljem jačanja otpornosti djevojčice na vanjske nepovoljne uvjete u kojima se nalazi. Stručnjaci naglašavaju kako su pandemija koronavirusa te potresi značajno utjecali na mentalno zdravlje. Iz opisanog primjera može se zaključiti kako timski rad psihologa i pedopsihijatara na mentalnom zdravlju, uz suradnju s obitelji i odgojno-obrazovnim ustanovama doprinosi smanjenju simptoma neadaptivnog razvoja te jačanju otpornosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega