Pregled bibliografske jedinice broj: 1159244
Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima
Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima // Knjiga sažetaka radova: 18. konferencija medicinskih sestara i tehničara i 4. konferencija zdravstvenih profesija s međunarodnim sudjelovanjem "Global Nursing and Healthcare" / Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka ; Bošnir, Jasna ; Feher Turković, Lana ; Racz, Aleksandar ; Rađenović, Ozren ; Roić, Gordana ; Sajko, Tomislav ; Schuster, Snježana ; Sedić, Biserka (ur.).
Zagreb, 2019. str. 60-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1159244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima
(Understanding and learning on adverse events)
Autori
Ledinski Fičko, Sanja ; Smrekar, Martina ; Hošnjak, Ana Marija ; Kurtović, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka radova: 18. konferencija medicinskih sestara i tehničara i 4. konferencija zdravstvenih profesija s međunarodnim sudjelovanjem "Global Nursing and Healthcare"
/ Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka ; Bošnir, Jasna ; Feher Turković, Lana ; Racz, Aleksandar ; Rađenović, Ozren ; Roić, Gordana ; Sajko, Tomislav ; Schuster, Snježana ; Sedić, Biserka - Zagreb, 2019, 60-60
ISBN
978-953-6239-65-8
Skup
18. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 4. konferencija zdravstvenih profesija u medijima
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.03.2019. - 29.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
sigurnost pacijenta ; učenje ; neželjeni događaj ; baza podataka
(patient safety ; learning ; adverse event ; database)
Sažetak
Znanstvenim otkrićima moderne medicine te uvođenjem sofisticiranih elektromedicinskih uređaja rezultati zdravstvene skrbi znatno su se poboljšali. Međutim, studije iz brojnih razvijenih zemalja te zemalja u razvoju pokazuju kako s navedenim prednostima dolaze i znatni rizici za sigurnost pacijenta. Sigurnost pacijenta, prema SZO-u, definira se kao prevencija, otklanjanje i unaprjeđenje zaštite od neželjenih događaja tijekom procesa zdravstvene skrbi. Pacijentova sigurnost može biti narušena u bilo kojoj fazi pružanja zdravstvene skrbi te direktno ovisi o razini znanja, poznavanju zadataka, iskustvu te osobnim faktorima. Posljedica je toga velika potreba za razvojem znanja, vještina i svijesti kako o vlastitoj sigurnosti tako i o sigurnosti pacijenta. Svjetska zdravstvena organizacija 2010. izdala je vodič za nastavne planove i programe o sigurnosti pacijenta u zdravstvenoj ustanovi kao specijaliziranoj discipline. Edukacija se preporučuje za sve zdravstvene djelatnike na svim razinama obrazovanja koji sudjeluju u provođenju zdravstvene skrbi. Unaprjeđenje edukacije o sigurnosti pacijenta uključuje učenje na neželjenim događajima kao jedno od korisnih načina učenja. Smatra se da se prezentacijom pojedinog neželjenog događaja te diskusijom o okolnostima u kojima je došlo do njegove pojave povećava razina znanja i opreza. Važno je upoznavanje sa što više različitih neželjenih događaja i okolnosti kako bi se smanjila njihova pojavnost. Praćenje i izvještavanje o neželjenim događajima uključuje prikupljanje i analizu informacija o bilo kojem događaju koji je naudio ili bi mogao nauditi hospitaliziranom pacijentu. To je fundamentalna komponenta za adekvatno učenje na neželjenim događajima. Na Zdravstvenom veleučilištu, u sklopu kolegija Sigurnost pacijenta u zdravstvenoj ustanovi, studenti prezentiraju različite neželjene događaje nastale prilikom pružanja zdravstvene skrbi koji proizlaze iz vlastitog iskustva kod izvanrednih studenata ili su javno dostupni redovitim studentima putem medija. Time se stvara baza podataka koja bi trebala biti dostupna svim studentima
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Biljana Kurtović
(autor)
Ana Marija Hošnjak
(autor)
Martina Smrekar
(autor)
Sanja Ledinski
(autor)