Pregled bibliografske jedinice broj: 1159153
Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata
Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata // Socijalna psihijatrija, 46-2018 (2018), 4; 406-412 doi:10.24869/spsih.2018.406 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1159153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja
kod djece i adolescenata
(Specifity of diagnosing Dissociative disorders in
children and adolescents)
Autori
Kocijan Hercigonja, D ; Hercigonja Novković, V ; Koren, D ; Jurač, S.
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 46-2018
(2018), 4;
406-412
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
disocijativni poremećaj, psihopatologija, dijagnostika djece i adolescenata
(dissociative disorder, psychopathology, diagnosing in children and adolescents)
Sažetak
Disocijativni poremećaji mogu se definirati kao raskol u obično cjelovitim funkcijama svijesti, pamćenju, identitetu i opažanju, dakle disocijativni poremećaj karakterizira prekid normalne integracije svijesti. Kada se govori o djeci i adolescentima, najčešći su konverzivni poremećaji kao i poremećaji identiteta koji uključuju značajan diskontinuitet doživljaja selfa uz promjene afekta i ponašanja što se najčešće opaža kao poremećaj pamćenja, koncentracije i privrženosti, što dovodi do značajnog oštećenja u socijalnom, radnom i drugim važnim područjima funkcioniranja. Uzroci se nalaze u traumatskim događajima zlostavljanja, ali i brojnim drugim traumatskim iskustvima, kao što su hospitalizacije, preseljenja, gubitak važnih osoba i sl. Neurobiološka istraživanja traumatizirane djece pokazuju abnormalnosti (funkcijske i strukturne) u razvoju limbičkog sustava, kao i kortikalne promjene. Van der Kolk u svojim istraživanjima navodi da povećana razina emocionalne pobuđenosti dovodi do promjena u hipokampusu koji je odgovoran za neadekvatno evaluiranje senzornih informacija. Važno je naglasiti da djeca normalno pokazuje fantaziju i maštanje u ponašanju što je teškoća u dijagnostičkom procesu u odnosu na patološku disocijaciju. Poseban su problem diferencijalna dijagnoza, kao i komorbidne bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti