Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1159090

Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka


Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo, 2021. str. 370-370 (radionica, recenziran, prošireni sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1159090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
(Development of the concept of function and functional thinking on the example of a growing geometric pattern)

Autori
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra / Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo, 2021, 370-370

ISBN
978-953-56797-4-5

Skup
12. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Radionica

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
algebarsko mišljenje, koncept funkcije, funkcijsko mišljenje, generalizacija, vizualizacija
(algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization)

Sažetak
Cilj radionice: Koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju te ga obično koriste na proceduralnoj razini. Razumijevanju tog koncepta kao i razvoju fleksibilnog funkcijskog mišljenja mogu doprinijeti zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima jer na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja istog funkcijskog pravila. Stoga je cilj radionice upoznati nastavnike o ulozi i načinu korištenja rastućih (geometrijskih) uzoraka u svrhu boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, cilj je osvijestiti i različite strategije rješavanja problema kao i različite oblike zaključivanja. Očekivani ishodi učenja (znanja, vještine i sposobnosti) Nakon proveden radionice, sudionici će moći: 1) Opisati ključne faze i aktivnosti procesa rješavanja problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorcima u svrhu određivanja predstavljenog funkcijskog pravila. 2) Prepoznati i opisati različite oblike zaključivanja i različite strategije otkrivanja funkcijskih pravila (linearnih i kvadratnih funkcija) predstavljenih rastućim geometrijskim uzorcima. 3) Kreirati problemski zadatak s rastućim uzorkom za odgovarajući uzrast.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

drive.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo, 2021. str. 370-370 (radionica, recenziran, prošireni sažetak, stručni)
Baranović, N. & Antunović-Piton, B. (2021) Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka. U: Gortan, R. (ur.)Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, editor = {Gortan, R.}, year = {2021}, pages = {370-370}, keywords = {algebarsko mi\v{s}ljenje, koncept funkcije, funkcijsko mi\v{s}ljenje, generalizacija, vizualizacija}, isbn = {978-953-56797-4-5}, title = {Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mi\v{s}ljenja na primjeru rastu\'{c}eg geometrijskog uzorka}, keyword = {algebarsko mi\v{s}ljenje, koncept funkcije, funkcijsko mi\v{s}ljenje, generalizacija, vizualizacija}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, editor = {Gortan, R.}, year = {2021}, pages = {370-370}, keywords = {algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization}, isbn = {978-953-56797-4-5}, title = {Development of the concept of function and functional thinking on the example of a growing geometric pattern}, keyword = {algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font