Pregled bibliografske jedinice broj: 1159090
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo, 2021. str. 370-370 (radionica, recenziran, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1159090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na
primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
(Development of the concept of function and
functional thinking on the example of a growing
geometric pattern)
Autori
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra
/ Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo, 2021, 370-370
ISBN
978-953-56797-4-5
Skup
12. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
algebarsko mišljenje, koncept funkcije, funkcijsko mišljenje, generalizacija, vizualizacija
(algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization)
Sažetak
Cilj radionice: Koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju te ga obično koriste na proceduralnoj razini. Razumijevanju tog koncepta kao i razvoju fleksibilnog funkcijskog mišljenja mogu doprinijeti zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima jer na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja istog funkcijskog pravila. Stoga je cilj radionice upoznati nastavnike o ulozi i načinu korištenja rastućih (geometrijskih) uzoraka u svrhu boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, cilj je osvijestiti i različite strategije rješavanja problema kao i različite oblike zaključivanja. Očekivani ishodi učenja (znanja, vještine i sposobnosti) Nakon proveden radionice, sudionici će moći: 1) Opisati ključne faze i aktivnosti procesa rješavanja problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorcima u svrhu određivanja predstavljenog funkcijskog pravila. 2) Prepoznati i opisati različite oblike zaključivanja i različite strategije otkrivanja funkcijskih pravila (linearnih i kvadratnih funkcija) predstavljenih rastućim geometrijskim uzorcima. 3) Kreirati problemski zadatak s rastućim uzorkom za odgovarajući uzrast.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli