Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1159088

Uloga roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece


Vukelja, Monika
Uloga roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zagreb


CROSBI ID: 1159088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece
(The role of parental behavior and self-efficiency in motivation of gifted children)

Autori
Vukelja, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
22.11

Godina
2021

Stranica
64

Mentor
Knežević, Martina

Ključne riječi
darovitost, motivacija, akademska samoregulacija, roditeljsko ponašanje, samoefikasnost
(giftedness, motivation, academic self-regulation, parental behavior, self-efficacy)

Sažetak
Temeljem postavki različitih modela darovitosti, motivacija se pokazala kao jedan od ključnih čimbenika u ostvarivanju darovitosti, no nedostaje empirijskih provjera i potvrda. U ovom istraživanju nastojalo se u fokus staviti upravo motivaciju odnosno pojedine oblike samoregulacije darovite djece u obrazovnom kontekstu. Prema saznanjima iz ranijih istraživanja o važnosti okolinskih čimbenika i osobnih karakteristika u ostvarivanju darovitosti, uključene su i dodatne varijable – roditeljsko ponašanje i samoefikasnost, za koje se vjeruje da imaju važnu ulogu u motivaciji. Stoga je cilj bio ispitati ulogu roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece. U istraživanju je sudjelovalo 85 sudionika, od toga 30 darovitih učenika i učenica te 55 roditelja (majki i očeva). Rezultati istraživanja pokazali su da je, prema dječjim procjenama, roditeljska podrška majke značajan pozitivan prediktor identificirane akademske samoregulacije, a restriktivna kontrola majke značajan negativan prediktor intrinzične akademske samoregulacije darovite djece. S druge strane, roditeljske samoprocjene ponašanja nisu pokazale značajnu ulogu u akademskoj samoregulaciji njihove darovite djece. Pronađeno je i da je akademska samoefikasnost značajan pozitivan prediktor introjecirane, identificirane i intrinzične akademske samoregulacije darovite djece. Spoznaje iz ovog istraživanja mogu se koristiti pri izradi različitih programa i edukaciji roditelja kako bi se darovitoj djeci pružila optimalna podrška u njihovom daljnjem razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Martina Knežević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vukelja, Monika
Uloga roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zagreb
Vukelja, M. (2021) 'Uloga roditeljskog ponašanja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukelja, Monika}, year = {2021}, pages = {64}, keywords = {darovitost, motivacija, akademska samoregulacija, roditeljsko pona\v{s}anje, samoefikasnost}, title = {Uloga roditeljskog pona\v{s}anja i samoefikasnosti u motivaciji darovite djece}, keyword = {darovitost, motivacija, akademska samoregulacija, roditeljsko pona\v{s}anje, samoefikasnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukelja, Monika}, year = {2021}, pages = {64}, keywords = {giftedness, motivation, academic self-regulation, parental behavior, self-efficacy}, title = {The role of parental behavior and self-efficiency in motivation of gifted children}, keyword = {giftedness, motivation, academic self-regulation, parental behavior, self-efficacy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font