Pregled bibliografske jedinice broj: 115907
Primjena teorije automata u razvoju programskog sustava za vrednovanje učenja
Primjena teorije automata u razvoju programskog sustava za vrednovanje učenja, 1996., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 115907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije automata u razvoju programskog sustava za vrednovanje učenja
(Applying automata theory for development of knowledge estimation software system)
Autori
Kovačić, Božidar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
1996
Stranica
104
Mentor
Skočir, Zoran
Ključne riječi
odgojno-obrazovni proces; automat; relacijski model podataka; pitanje; odgovor; ispit
(Teaching Process; Automatic Device; Relational Data Model; Question; Answer; Exam)
Sažetak
U ovom magistarskom radu analizirana je mogućnost korištenja računala u obrazovnom procesu i razvijen programski sustav na računalu koji pruža pomoć u procesu usvajanja i vrednovanja znanja. Programski sustav je automat s ugrađenim algoritmima ponašanja koji simuliraju ulogu profesora u ispitnom procesu. U prvom poglavlju upoznajemo se s potrebom prezentacije velikog broja informacija i načina vrednovanja tih informacija u okviru predmeta informatika, uz objašnjenje načina na koji automat za učenje može poslužiti u nastavnom procesu. U drugom poglavlju objašnjene su i analizirane teorije učenja te načini vrednovanja znanja s ciljem definiranja bitnih elemenata odgojno-obrazovnog procesa koje automat mora zadovoljiti kako bi se postigli ciljevi nastavnog procesa. Treće poglavlje definira automat za učenje kao ekspertni sustav i objašnjava funkcije svih njegovih dijelova i pripadnih algoritama. U četvrtom poglavlju izvršen je izbor relacijskog modela podataka i prikazan je model entiteti-veze zasnovan na konceptu automata za učenje. U petom poglavlju dan je prikaz elemenata relacijske baze PARADOX i detaljan opis načina realizacije svih elemenata automata za učenje. Najprije je objašnjen dio automata koji ažurira osnovne podatke u bazi podataka (podaci o pitanjima, potpitanjima, predmetima, učenicima i profesorima), a zatim je objašnjena realizacija automata za odabir ispitnih pitanja, automata za izvođenje ispita s učenikom i automata za vrednovanje rezultata ispita sa svim bitnim elementima. Nadalje objašnjeni su načini zaštite podataka kako profesora tako i učenika. Objašnjen je način ostvarivanja komunikacije učenik-računalo putem korisničkog sučelja i na kraju poglavlja objašnjeni su aspekti primjene automata u umreženim sustavima te prednosti takve upotrebe automata. U šestom poglavlju prikazani u rezultati verifikacije programskog sustava u ispitnom procesu s eksperimentalnom grupom učenika i osvrt na prihvaćenost primjene programskog sustava. Na kraju u zaključku je dan osvrt na mogućnost automata i procjenu njegove upotrebljivosti u nastavi, ta na proširenje sadašnjih mogućnosti automata novima, a time i povećanju kvalitete samog automata.
Izvorni jezik
Hrvatski