Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1158974

Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu


Sorić, Izabela
Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 169-198


CROSBI ID: 1158974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu
(Emotions and emotional regulation in the educational process)

Autori
Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja

Urednik/ci
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2016

Raspon stranica
169-198

ISBN
978-953-331-130-2

Ključne riječi
emocije, emocionalna regulacija, učenici, učitelji, ravnatelji škola
(emotions, emotional regulation, students, teachers, school principals)

Sažetak
U obrazovnom kontekstu svi njegovi sudionici (učenici, nastavnici, ravnatelji, roditelji) doživljavaju brojne i intenzivne emocije (i ugodne i neugodne) koje značajno utječu na proces obrazovanja. Schutz i Lanehart (2002) naglašavaju da su emocije uključene u gotovo svaki aspekt procesa poučavanja i učenja, stoga je razumijevanje prirode emocija u obrazovnom kontekstu izuzetno važno ako želimo taj proces učiniti uspješnijim. Iznenađujuće je, dakle, da se emocije u području obrazovanja dugo nisu istraživale niti su bile sustavno razmatrane u okviru različitih teoretskih modela, koji su se uglavnom bavili kognitivnim i motivacijskim aspektima učenja i poučavanja. Izuzetak čine jedino intenzivna istraživanja ispitne anksioznosti kod učenika koja postoje još od početka pedesetih godina prošlog stoljeća (Pekrun, Goetz, Titz i Perry, 2002) te istraživanja stresa i zadovoljstva poslom kod nastavnika (Oplatka, 2009). Doživljavanju svih drugih emocija u području obrazovanju uglavnom se nije poklanjala velika pozornost sve dok se početkom devedesetih nisu pojavila istraživanja koja su ukazala na važnost i potrebu respektiranja uloge koju emocije i emocionalna regulacija imaju za sve sudionike u procesu obrazovanja (učenja i poučavanja). U daljnjem tekstu pokušat će se opisati neka od tih istraživanja, kao i teorije koje su na osnovi njih nastale u proteklih dvadesetak godina. Pri tome će se osvrnuti na doživljavanje i regulaciju emocija kod učenika, nastavnika i ravnatelja (uključujući njihove međusobne emocionalne utjecaje) naglašavajući važnost tih procesa za kvalitetu obrazovnog procesa u cjelini.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela
Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 169-198
Sorić, I. (2016) Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu. U: Vican, D., Sorić, I. & Radeka, I. (ur.) Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: kompetencijski profil ravnatelja. Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 169-198.
@inbook{inbook, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2016}, pages = {169-198}, keywords = {emocije, emocionalna regulacija, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, ravnatelji \v{s}kola}, isbn = {978-953-331-130-2}, title = {Emocije i emocionalna regulacija u odgojno- obrazovnom procesu}, keyword = {emocije, emocionalna regulacija, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, ravnatelji \v{s}kola}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2016}, pages = {169-198}, keywords = {emotions, emotional regulation, students, teachers, school principals}, isbn = {978-953-331-130-2}, title = {Emotions and emotional regulation in the educational process}, keyword = {emotions, emotional regulation, students, teachers, school principals}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font