Pregled bibliografske jedinice broj: 1158962
Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19
Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19 // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 30 (2021), 2; 203-225 doi:10.5559/di.30.2.02 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1158962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19
(Personal and Contextual Factors of the Emotional Exhaustion of School Principals during the COVID-19 Pandemic)
Autori
Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Penezić, Zvjezdan
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 30
(2021), 2;
203-225
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski ravnatelji ; samoefikasnost ; IKT vještine ; negativan afekt ; emocionalna iscrpljenost tijekom pandemije Covid-19
(school principals ; self-efficacy ; ICT skills ; negative affect ; emotional exhaustion during the Covid-19 pandemic)
Sažetak
Posao ravnatelja škola, koji je vrlo stresan i u uobičajenim uvjetima, trenutačno je zbog promjena koje je u obrazovni sustav donijela pandemija Covid-19, odnosno, zbog zahtjeva za brzom i uspješnom organizacijom i provedbom procesa obrazovanja na daljinu, postao još stresniji. Upravo je zato cilj ovog istraživanja bio provjeriti u kojoj mjeri neke osobne karakteristike ravnatelja (spol, dob, IKT kompetencije, samoefikasnost, radna učinkovitost, podrška autonomiji nastavnika, doživljeni afekti), uz još neke kontekstualne karakteristike (veličina škole), pridonose pojavi ravnateljskog izgaranja na poslu, točnije: emocionalnoj iscrpljenosti kao ključnoj dimenziji izgaranja. Istraživanje je obuhvatilo 206 ravnatelja, od čega 74 (35, 9 %) muškaraca, koji su popunili online-upitnik u vrijeme kompletne izvedbe nastave na daljinu zbog pandemije Covid-19. Rezultati su pokazali da su za emocionalnu iscrpljenost ravnatelja, u uvjetima takve nastave zbog pandemije Covid-19, najvažniji prediktori bili njihove IKT vještine i negativni afekti koje doživljavaju na poslu. Pritom su doživljeni negativni afekti potpuno posredovali odnos između ravnateljske percepcije samoefikasnosti i njihove emocionalne iscrpljenosti na poslu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus