Pregled bibliografske jedinice broj: 1158695
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika primarnog obrazovanja s obzirom na različiti stupanj tjelesne uhranjenosti
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika primarnog obrazovanja s obzirom na različiti stupanj tjelesne uhranjenosti // Innovative didactic systems in education / Martinović, Dragan ; Branković, Dragan (ur.).
Beograd: Faculty of Teacher Education University of Belgrade, 2021. str. 138-139 (ostalo, međunarodna recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 1158695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u motoričkim sposobnostima učenika
primarnog obrazovanja s obzirom na
različiti stupanj tjelesne uhranjenosti
(Differences in motor abilities of the primary
school pupils relative to different levels of
nutritional status)
Autori
Roca, Leona ; Badrić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Innovative didactic systems in education
/ Martinović, Dragan ; Branković, Dragan - Beograd : Faculty of Teacher Education University of Belgrade, 2021, 138-139
ISBN
978-86-7849-298-3
Skup
Innovative Didactic Systems in Education
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motoričke sposobnosti, tjelesna aktivnost, zdravlje, pretilost, učenici
(health, motor skills, obesity, physical activity, students)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi razinu motoričkih sposobnosti i razlike prema stupnju uhranjenosti kod učenika primarnog obrazovanja. Rezultati istraživanja pokazuju negativnu pojavu smanjene tjelesne aktivnosti djece i izravan utjecaj na nižu razinu motoričkih sposobnosti koje se kasnije reflektiraju povećanjem prekomjerne tjelesne mase. U istraživanju je sudjelovalo 212 učenika, od čega 105 dječaka i 107 djevojčica dobi 9, 77±0, 69 godina. Uzorak varijabli u ovom istraživanju sastojao se antropometrijskih mjera tjelesna visina, tjelesna težina, kožni nabor nadlaktice, kožni nabor leđa, opseg trbuha. Motoričke sposobnosti mjerene su skupom od četiri motorička testa, Taping rukom, Skok u dalj s mjesta, Podizanje trupa i Trčanje 10x5 metara. Rezultati pokazuju da su dobivene dvije diskriminacijske funkcije od kojih je prva signifikantna na razini značajnosti od p=0, 00 i koje pokazuju značajno razlikovanje između definiranih subuzoraka u motoričkim sposobnostima prema stupnju uhranjenosti. Kod istraživanog uzorka vidljivo je da su učenici koji imaju normalan status uhranjenosti pokazali značajno bolje rezultate u prostoru eksplozivne i repetitivne snage od učenika koji su pretili. Temeljem analiziranih rezultata istraživanja može se zaključiti da učenici koji su pretili imaju slabije razvijene motoričke sposobnosti te se najveće razlike očituju u sposobnostima koje zahtijevaju pokretnost vlastitog tijela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb