Pregled bibliografske jedinice broj: 1158691
Načini provođenja slobodnog vremena djece predškolske dobi prije i tijekom prvog vala bolesti COVID-19 te procjena roditelja o utjecaju novonastale situacije na dijete
Načini provođenja slobodnog vremena djece predškolske dobi prije i tijekom prvog vala bolesti COVID-19 te procjena roditelja o utjecaju novonastale situacije na dijete // Magistra Iadertina, 15 (2020), 2; 111-134 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1158691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načini provođenja slobodnog vremena
djece predškolske dobi prije i tijekom
prvog vala bolesti COVID-19 te
procjena roditelja o utjecaju
novonastale situacije na dijete
(Ways of spending free time of
preschool children before and during
the first phase of COVID-19 virus and
impact of the new situation on the
child)
Autori
Bistrić, Marija
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 15
(2020), 2;
111-134
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
predškolsko dijete ; slobodno vrijeme ; bolest COVID-19
(preschool children ; free time ; COVID-19 virus)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja o načinu provođenja slobodnog vremena djece predškolske dobi prije i za vrijeme prvog vala bolesti COVID-19 kada su, radi sprječavanja širenja korona virusa, u ožujku, travnju i svibnju 2020. godine nastupile stroge zaštitne mjere očuvanja zdravlja. Cilj je istraživanja dobiti uvid u načine provođenja slobodnog vremena djece predškolske dobi prije i za vrijeme prvog vala bolesti COVID-19 te ispitati u kojoj im se mjeri promijenila svakodnevica. Istraživanje je provedeno anketiranjem 1121 roditelja djece predškolske dobi na području cijele Hrvatske. Dobiveni rezultati pokazuju kako se tijekom prvog vala bolesti COVID-19 promijenio na- čin provođenja slobodnog vremena djece predškolske dobi. Tako su djeca predškolske dobi tijekom prvog vala bolesti COVID-19 najčešće, i vremenski najdulje, slobodno vrijeme provodila koristeći medije, u prvom redu gledajući televiziju, u slobodnoj igri i igrajući društvene igre s obitelji, a manje su vremena provodila u igri na otvorenome te u sportskim aktivnostima i pokretnim igrama. U zajedničkim aktivnostima slobodnog vremena djeca i roditelji tijekom izvanredne situacije uzrokovane COVID-om najčešće su slobodno vrijeme provodili u rekreacijskim i sportskim aktivnostima na otvorenom, u igri na otvorenom te u zajednič- kom igranju različitih igara kod kuće. Iako nešto više od polovine (56, 9 %) roditelja smatra kako novonastala situacija uzrokovana bolešću COVID-19 nije utjecala na razvoj njihova djeteta, 43, 1 % roditelja smatra da je ona djelovala negativno na njihovo dijete, osobito na socioemocionalnom planu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)