Pregled bibliografske jedinice broj: 1158632
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata učiteljskog studija iz konteksta održivog razvoja
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata učiteljskog studija iz konteksta održivog razvoja // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 197-220 doi:10.38003/sv.70.2.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1158632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata
učiteljskog studija iz konteksta održivog razvoja
Autori
Ćurić, Antonia
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 70
(2021), 2;
197-220
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
održivi razvoj, socijalne kompetencije, stavovi, studenti, učitelji
Sažetak
Socijalna kompetentnost važan je ishod odgoja i obrazovanja za održivi razvoj jer se procesima socijalnog učenja pridonosi stvarnim promjenama. Održivi razvoj označava razvojne procese koji kombiniraju ekonomsku i socijalnu dobrobit i učinkovitost s ekološkom otpornošću i zdravljem, kako ovdje i sada, tako i drugdje, i u budućnosti. Cilj istraživanja bio je ispitati studentsku samoprocjenu socijalne kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 127 studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci. Konstruirana je i validirana Skala samoprocjene socijalnih kompetencija u kontekstu održivog razvoja. Analizom skale utvrđena su tri faktora – Usmjerenost na cilj, Samoizražavanje i Globalne kompetencije. Rezultati istraživanja ukazuju na zadovoljavajuću primjenjivost konstruiranih skala, ali kako je riječ o preliminarnom istraživanju, ove zaključke iznosimo s oprezom. Utvrđena je umjerena do visoka samoprocjena studentskih socijalnih kompetencija. Iako rezultati nisu zabrinjavajući, ukazuju na potrebu obogaćivanja interpersonalnih vještina budućih učitelja kako bi njihova sigurnost u vlastitu izvedbu bila veća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Profili:
ANTONIA ĆURIĆ
(autor)